Portabilitatea: Cosmote isi face reclama TV, RCS pe cale sa ia amenda de pana la 50.000 de lei
Pastrarea numarului de telefon cand vrei sa schimbi furnizorul, optiune valabila din 21 octombrie, a incins o lupta mai mult sau mai putin vizibila intre operatorii din piata. Potrivit legii, toti sunt obligati sa posteze pe site informatii referitoare la portabilitate, dar unii nu s-au conformat. Un control al autoritatii de reglementare a descoperit aceasta in cazul RCS&RDS, care risca acum o amenda intre 500 si 50.000 de lei. La polul opus, Cosmote a inceput o campanie TV de informare a beneficiilor portarii in reteaua operatorului.
„Informatiile (n.r. privind portabilitatea) vor fi puse la dispozitia utilizatorilor finali cu titlu gratuit prin intermediul serviciului de relatii cu clientii, in scris si prin publicarea pe pagina de internet a furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului”, se arata in decizia Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC).
RCS&RDS – posibila amenda intre 500 si 50.000 de lei
La o verificare atenta a site-urilor operatorilor de telefonie mobila si fixa (Orange, Vodafone, Cosmote, RCS&RDS, Telemobil, Romtelecom si UPC) am constatat ca numai RCS&RDS nu prezinta aceste informatii pe site-ul propriu. Acelasi lucru a fost descoperit si de un control al autoritatii de reglementare, fapt pentru care RCS&RDS risca acum o amenda de pana la 50.000 de lei.
„ANC a facut deja controale la principalele companii care aveau obligatii de informare a utilizatorilor cu privire la portabilitatea numerelor si a transmis, ieri 27 octombrie, RDS-RCS o notificare cu privire la nerespectarea acestor obligatii. Compania are astfel un termen de 7 zile pentru a remedia situatia si, daca nu respecta acest termen, ar putea fi sanctionata cu amenda contraventionala intre 500 si 50.000 de lei”, a declarat pentru HotNews.ro, Liviu Nistoran, presedintele ANC.
Contactati de HotNews.ro, reprezentantii RCS&RDS au promis ca „problema va fi rezolvata astazi”.
Cosmote vaneaza clientii altor operatori prin reclame TV
La polul opus, unul dintre operatorii de telefonie mobila, respectiv Cosmote Romania, a inceput o campanie de comunicare destul de agresiva, privind beneficiile portabilitatii in reteaua proprie.
„Cosmote a initiat o campanie de comunicare in care a inclus atat o pagina dedicata portabilitatii pe site-ul companiei, cat si o brosura explicativa, distribuita prin intermediul magazinelor noastre. In acelasi timp, in toate spoturile TV care promoveaza produsele si serviciile Cosmote au fost incluse informatii legate de portabilitate (consumatorii se pot porta, gratuit, in reteaua Cosmote si pot beneficia de oferta prezentata fara sa isi schimbe numarul de telefon)”, a declarat pentru HotNews.ro Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager in cadrul companiei.
Toate reclamele Cosmote sunt realizate prin agentia Ogilvy. Reprezentantii operatorului nu au prezentat insa informatii privind bugetul alocat pentru aceasta campanie.
Nici un alt operator de telefonie fixa sau mobila nu a inceput pana in acest moment o astfel de campanie de publicitate.
Campanie de creatie si productie pentru portabilitate de peste 42.800 de euro
Legat de portabilitate, pe TV mai ruleaza in prezent campania de informare generala privind portabilitatea lansata de catre ANC a carei creatie si productie a fost realizata de agentia Vitrina Advertising, contract in valoare de 42.800 de euro (plus TVA).
Pentru a alege compania care sa furnizeze serviciile de creatie si productie de materiale publicitare, fosta autoritate de reglementare, ANRCTI, a organizat in septembrie un concurs de idei la care au fost invitate sa participe noua agentii de publicitate selectate pe criteriul experientei anterioare in campanii de informare publica si campanii sociale.
Cinci dintre aceste agentii au participat la pitch. Castigatorul a fost desemnat in urma unei evaluari a unei comisii formate din specialisti in comunicare din ANRCTI si principalele companii de telefonie fixa si mobila din Romania: Cosmote, Orange, Romtelecom, Telemobil, UPC si Vodafone Romania.
Potrivit informatiilor Vitrina Advertising, conceptul creativ a fost dezvoltat pentru 8 spoturi TV si un spot radio. Pentru online, a fost dezvoltat site-ul www.portabilitate.ro, unde pot fi gasite toate informatiile despre acest subiect. Campania a inceput imediat dupa lansarea portabilitatii (21 octombrie) si va dura doua luni de zile.
1755 cereri de portare a numarului pana in prezent
Potrivit presedintelui ANC, Liviu Nistoran, „de la data lansarii portabilitatii (21 octombrie) si pana astazi la ora 10.00, s-au inregistrat 1755 de cereri de portare a numarului de telefon, dintre care 24 pentru telefonia fixa”.
Operatorii telecom nu vor sa faca niciun un comentariu momentan referitor la numarul cererilor de portare din propriile retele.