Posta Romana a semnat cu Nextebank un acord pentru furnizarea de credite, depozite si carduri in oficiile postale
Posta Romana a anuntat vineri ca a incheiat un acord de principiu cu Nextebank privind intermedierea produselor si serviciilor bancare in reteaua de retail a operatorului national de servicii postale. Cele doua parti spera ca, dupa obtinerea acordului BNR, sa demareze aceste servicii in primul trimestru al anului viitor. Proiectul vizeaza vanzarea de credite, depozite si carduri Nextebank in cea mai mare parte a retelei de unitati postale, investitii in pregatirea postasilor, in oficiile postale si in dotarea acestora cu tehnologie specifica, precum si cresterea veniturilor salariatilor Postei Romane, bazata pe performanta.
- „Semnarea acestui acord inseamna trecerea intr-o etapa avansata a unuia dintre proiectele-cheie in strategia de dezvoltare a Postei Romane. Intermedierea de servicii bancare dedicate clientilor traditionali ai Postei ii permite operatorului national de servicii postale sa-si diversifice portofoliul, conditie obligatorie pe o piata in care posta clasica isi accentueaza declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe care o reprezinta populatia nebancarizata din Romania, in contextul in care Posta Romana este una dintre companiile cu cele mai extinse retele teritoriale, inclusiv in zona rurala”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Postei Romane.
Negocierile dintre Posta Romana si Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghiseele postale au debutat in martie 2015, dupa finalizarea unui proces de selectie si evaluare desfasurat in conditiile legii aplicabile.
- „Dupa o analiza atenta si detaliata, am reusit sa concretizam un proiect complex, care sa aduca beneficii tuturor celor implicati: clienti, Posta Romana, Nextebank. In linie cu strategia de crestere a bancii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este incluziunea financiara a unor segmente specifice de populatie. In acest sens, Nextebank isi va adapta oferta pentru a permite tuturor clientilor Postei Romane sa acceseze servicii bancare moderne, insa, in acelasi timp, simple si accesibile. Urmeaza o etapa foarte importanta, si anume obtinerea aprobarii proiectului nostru de catre BNR. Speram ca dupa obtinerea acordului de la banca centrala sa putem demara proiectul in primul trimestru al anului viitor”, a declarat Horia Manda, Presedintele Consiliului de Administratie al Nextebank.
Amintim ca in luna decembrie 2013, Posta Romana a anuntat ca negociaza cu Grupul Intesa Sanpaolo pentru a incheia un acord bilateral prin care, in cadrul oficiilor postale ale Postei Romane si sub brandul „Posta Romana”, sa poata fi vandute servicii bancare si financiare.
- Pentru detalii citeste si: Posta Romana vrea sa ofere servicii bancare si financiare in oficiile postale printr-un acord pe care-l negociaza cu Intesa Sanpaolo
Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) in proportie de 25%. Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania. Peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Romane si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie. Compania a incheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), dupa cinci ani de pierderi.
Nextebank este o banca romaneasca, fondata in anul 1993, sub numele de Banca Romexterra. Incepand cu luna aprilie 2014, institutia are un nou actionar principal: Fondul de Investitii Emerging Europe Accession Fund (EEAF). Principalii investitori in EEAF sunt Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), Fondul European pentru Investitii (FEI) – parte din grupul Bancii Europene pentru Investitii ¬, Banca de Comert si Dezvoltare a Regiunii Marii Negre, DEG – parte a grupului bancar german KFW. Nextebank finanteaza, in principal, IMM-uri si microintreprinderi si doreste ca, prin acest proiect, sa isi extinda serviciile de retail, adresandu-se atat populatiei din zonele urbane, cat si celei rurale.