Posta Romana va lansa servicii de telefonie mobila sub brand propriu la preturi foarte mici in zona rurala si mic urbana
Posta Romana intentioneaza sa lanseze la inceputul anului viitor servicii de telefonie mobila sub brand propriu, la preturi foarte mici (inclusiv comunicatii gratuite in retea), fiind tintita in special zona rurala si mic urbana, a declarat miercuri Ion Smeeianu, directorul general al Postei Romane. Posta a lansat deja o cerere de oferta privind implementarea unui MVNO (operator mobil virtual care ofera servicii folosind reteaua unui operator de telefonie mobila), in cea mai soft varianta „branded reseller”, exista deja doua oferte primite si probabil pe data de 10 decembrie va fi anuntat castigatorul – operatorul mobil care ne ofera reteaua proprie pentru serviciile Postei Romane, a spus Smeeianu.
- „Intentionam sa lansam doua tipuri de servicii de comunicatii mobile, un serviciu popular care are o mobilitate in interiorul unei celule, deci este un serviciu cumva intre fix si mobil. Aparatul va putea fi purtat in interiorul unei localitati si eventual a unei celule care o deserveste si comunicatiile vor fi gratuite in retea. Un alt serviciu numit cost mobi va fi un serviciu care vrea sa se situeze sub cea mai mica oferta de prepaid din piata ai sa putem ajunge la zona paupera a popualtiei”, a declarat Ion Smeeianu.
Acesta a mentionat ca in acest demers „ne bazam pe oamenii nostri si pe faptul ca vom avea vreo 20.000-30.000 de cartele din start pe aceste servicii pe care dorim sa le inmultim printr-un contract de vanzator de servicii MVNO, adica daca ai adus 10 clenti noi, cartela ta va fi reincarcata gratuit”.
Acesta a oferit apoi detalii suplimentare despre viitoarea oferta cu preturile preconizate.
- „Oferta popular, cea mai ieftina cu mobilitate scazuta, se situeaza undeva in zona la 2,5 euro incarcarea, valabila 180 de zile cu posibilitatea de a efectua apeluri, de a primi apeluri, transmite si primi sms si comunicatii in reteaua nationala fixa si mobila. Cealalta oferta cost mobil se va situa in jurul la 3,5 euro pe reincarcare si ofera serviciile totale ale unui serviciu de comunicatii mobile. Momentul lansarii apreciem ca va fi undeva la inceputul anului viitor, a declarat Ion Smeeianu.
- Posta are o pierdere de 422 de milioane de lei pe trei ani, iar pierderea unui drept rezervat odata cu liberalizarea serviciilor postale va duce la scaderea afacerilor, spune Smeeianu
La 1 ianuarie 2013, odata cu liberalizarea serviciilor postale, Posta Romana va pierde dreptul rezervat de a face trimiteri de corespondenta in greutate de pana la 50 de grame la un tarif mai mic de 2 lei/trimitere, care in prezent este una din metodele prin care ar trebui sa-si compenseze operatiunile neprofitabile pe care le desfasoara ca operator de serviciu universal, respectiv sa asigure servicii postale in toate localitatile din tara, inclusiv cele foarte indepartate.
Ion Smeeianu a subliniat faptul ca „pe 3 ani ani, Posta are o pierdere de 422 de milioane de lei. Inutilitatea, supraevaluarea, precum si rezilierea unor cotracte in conditii dezastruoase pentru Posta, acestea au fost cauzele principale si cu acestea ne luptam acum” dar si ca de la 1 ianuarie 2013 se vor pierde drepturi rezervate.
- „La 1 ianuarie 2013 vom pierde dreptul rezervat de servicii postale de greutate mica si tarife reglementate, urmand sa existe o metoda de a ne compensa serviciul universal pe care il prestam in conditii neeconomice in zonele rurale si catunele si satele Romaniei. Este obligatorie prezenta in unele localitati si de 5 ori pe saptamana. Este obligatie sociala a statului pe care un organism trebuie sa o indeplineasca. Noi am fost desemnati pentru inca un an sa indeplinim aceasta obligatiune si pentru aceasta va trebui sa ni se compenseze pierderile pe care le avem in aceste zone neprofitabile. Vom vedea daca vom primi vreun ban, in orice caz ne asteptam la o cadere a cifrei de afaceri”, a precizat Ion Smeeianu.
Posta va deveni in scurt timp broker de asigurari/In 2013 vrem sa lansam servicii financiar bancare in parteneriat cu o banca
Directorul general al Postei a spus ca a fost pregatita si o strategie care sa tina cont de toate aceste evolutii, care urmareste securizarea si atragerea de noi clienti, apoi imbunatatirea portofoliului de noi servicii.
- „Ne vom indrepta in primul rand spre servicii de asigurari. Zona rurala si mic urbana exista asigurarile obligatorii pentru locuinte, care nu sunt incheiate nu neaparat din cauza faptului ca persoanele nu au resurse materiale sa-si faca asigurarea ci pentru ca nu exista un asiguratopr care sa bata la usa si sa-i faca aceasta propunere de asigurare. noi am zis ca prin capilaritatea retelei noastre vom reusi sa facem acest lucru. Posta va deveni in scurt timp broker de asigurari.
- Ne vom orienta apoi si spre serviciile financiar bancare – tinand cont de capilaritatea retelei si de faptul ca serviciile bancare sunt deficitare in zona rurala si mic urbana ne gandim ca in 2013 sa lansam aceste servicii in parteneriat cu o banca sau chiar daca birocratia din Romania si fortele si vrerea este ca noi sa ne facem o banca proprie, poate vom avea si o banca proprie Postei Romane. Vom vedea, sunt un optimist.
- De asmenea vrem sa introducem o platforma informatica foarte puternica. Dorim ca in fiecare comuna a tarii si in fiecare oras si in toate oficiile postale – sa existe circa 3500 de puncte informatizate cu capabilitati de servicii de asigurari, servicii bancare servicii de statistica postala si alte servicii care doreste clientul sa le dezvoltam pe mediul electronic.
Despre Posta Romana
Posta Romana, companie de stat cu cea mai mare retea fizica de distributie de servicii postale din tara, este detinuta de statul roman prin Ministerul Comunicatiilor – 75% din actiuni si de Fondul Proprietatea cu 25% din actiuni.
Anul trecut, Posta Romana a inregistrat o pierdere neta de peste 43,1 milioane euro (182,9 milioane lei), in crestere cu 50,1%, conform datelor de la Ministerul de Finante. Compania nu a mai inregistrat profit net la sfarsit de an din 2008, cand a obtinut un rezultat net de 32.793 de lei la afaceri de peste 1,4 miliarde de lei.
In 2011, Posta Romana a raportat o cifra de afaceri de 298,4 milioane euro (1,26 miliarde lei), in scadere cu 8,7% fata de anul 2010, mai arata datele de la Ministerul de Finante. Compania avea la sfarsitul lui 2011 datorii totale de peste 131,4 milioane euro (556,9 milioane lei) in crestere cu 4,3%. Numarul mediu de salariati s-a ridicat la 32.124 de persoane in 2011 (in 2010, acest numar a fost de 34.731 salariati).