Sari direct la conținut

Poșta Română distribuie în toată țara pliante de promovare PSD pentru alegerile europarlamentare: 'Totul se face în baza unui contract comercial plătit'

HotNews.ro
Poșta Română distribuie în toată țara pliante de promovare PSD pentru alegerile europarlamentare: 'Totul se face în baza unui contract comercial plătit'

Deputatul liberal Gigel Știrbu scrie luni pe Facebook că, „începând din această dimineață, toți poștașii au fost puși să semneze un angajament prin care se obligă să ducă la fiecare pensionar în parte un pliant cu destule pagini, făcut de PSD.” Contactați de HotNews.ro, oficialii companiei au precizat că Poșta distribuie la nivel național materialele de promovare PSD pentru alegerile europarlamentare din acest an, pe baza unui contract comercial plătit și a unui serviciu pentru care a transmis oferte tuturor partidelor.

  • UPDATE (18:26) Poșta Română a revenit luni seara cu noi precizări în care subliniază că „salariații poștali nu sunt obligați să distribuie materiale de campanie”. Compania spune că „în perioada de precampanie pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019, a trimis oferte fiecărei formaţiuni politice pentru promovarea serviciilor de distribuire neadresată (Postmesager, Postmesager Plus si Postcatalog). Până în prezent, doar reprezentanţii Partidului Social Democrat au solicitat acest serviciu din partea companiei.” Vezi AICI integral noile precizări ale Poștei Române.

Deputatul PNL, Gigel Știrbu, a postat luni pe Facebook următorul mesaj:

Postare Gigel Stirbu

Postare Gigel Stirbu

Foto: Captura Facebook

Începând din această dimineață, toți poștașii au fost puși să semneze un angajament prin care se obligă să ducă la fiecare pensionar în parte un pliant cu destule pagini, făcut de PSD.

Nu au voie să vorbească despre asta, dar interesant este faptul că tipul care m-a sunat, mi-a spus că pe zona lui doar 3 pensionari sunt pro PSD iar restul nu-i mai deschid ușa dacă face asta. Cică denigrează PNL la greu, iar poștașii nu vor să le ducă.

Reacția Poștei: Livrarea materialelor de promovare se face la nivel național în baza unui contract comercial plătit

Contactați de HotNews.ro, oficialii Poștei Române au precizat că „livrarea materialelor de promovare se face la nivel național” și au furnizat următoarele detalii:

„Poşta Română este companie cu acţionariat majoritar de stat, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, şi nu este instituția publică finanțată din bani publici. Activitatea operatorului naţional de servicii poştale se derulează în concordanţă cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.13/2013 privind serviciile poştale, cu modificările şi completările ulterioare, şi se suține din bugetul propriu.

Poşta Română distribuie materialele de promovare PSD pentru alegerile europarlamentare din acest an, pe baza unui contract comercial plătit. Modalitatea de distribuţie este stipulată în contractul dintre părţi şi este specifică serviciului POSTMESAGER PLUS. Valoarea contractului este de 925.000 lei care au fost deja virati companiei.

Compania Naţională Poşta Română respinge orice acuzaţie de partizanat politic şi, similar celorlaţi operatori de profil care activează pe piaţa serviciilor poştale. Potrivit prevederilor legale, beneficiarul serviciilor prestate este cel care trebuie să-şi asume întreaga răspundere pentru conţinutul de text şi imagine a trimiterii, în cazul în care acestea încalcă legislaţia ţării sau normele specifice în domeniu.

De asemenea, în perioada de precampanie pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019, Poșta Română a trimis oferte fiecarui partid, formaţiune și candidaţilor independenţi pentru promovarea serviciilor de distruibuire neadresată (Postmesager, Postmesager Plus și Postcatalog) ataşat, oferta detaliata de marketing care se regaseste si pe site-ul Postei Romane”.

Pe site-ul companiei se arată căîn perioada de precampanie, dar și în campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 26 mai 2019 care va începe în curând, Compania Națională POȘTA ROMÂNĂ oferă fiecărui partid, formațiune politică și candidaților independenți, oportunitatea să-și expună programele electorale. Cu o prezență, practic, în fiecare așezare umană din România, cu acces la peste 8,9 milioane de adrese poștale, serviciile de marketing neadresat sunt un vehicul perfect pentru diseminarea mesajelor dumneavoastră.”

Ce s-a întâmplat la campania pentru prezidențiale din 2014: Poșta a livrat pliante PSD cu mesajul „Klaus Iohannis vrea sa iti taie pensia!”

pliantPSD

pliantPSD

Foto: Hotnews

Amintim că în timpul campaniei prezidențiale din 2014, Poșta Română, condusă atunci de vicepreședintele PSD Diaspora, Alexandru Petrescu (care acum este Ministru al Comunicațiilor), a împărțit bătrânilor care veneau să-și ridice pensia de la ghișeele poștale din București pliante electorale PSD cu mesajul ‘Klaus Iohannis vrea sa iti taie pensia’.

Și atunci Poșta a reacționat într-un mod similar, subliniind că distribuirea unor astfel de pliante este un serviciu comercial și că totul se face în baza unor contracte plătite, dar că în privința conținutului de text și a imaginii trimiterii, întreaga răspundere revine beneficiarilor. Compania a mai precizat că pentru campania electorală privind alegerile prezidențiale 2014, a primit solicitări similare – cărora le-a dat deja sau le va da curs- din partea următorilor candidați: Monica Macovei – solicitare la nivelul administrației centrale, dar și la nivel local; Elena Udrea (PMP); Calin Popescu Tăriceanu – solicitare la nivel local.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro