Premierul i-a cerut ministrului transporturilor ca "de azi, de maine" sa reia procesul de privatizare a CFR Marfa
Premierul Victor Ponta i-a cerut Ramonei Manescu, ministrul transporturilor, sa porneasca „de azi, de maine” o noua procedura de privatizare a CFR Marfa. „Va fi destul timp pana in vara anului viitor” sa fie finalizata noua procedura de privatizare, a declarat Ponta la inceputul sedintei de Guvern de miercuri. Acesta a precizat ca in conditiile in care va fi introdus management privat si „cinstit” la CFR si va exista un „termen fara presiuni”, finalul noii proceduri de privatizare „va fi unul normal”. Reamintim ca privatizarea CFR Marfa a esuat la inceputul acestei saptamani.
„Veti primi criticile, bineinteles, pentru CFR de la cei care, timp de sase luni, au tipat ca nu cumva sa dam CFR-ul lui Gruia Stoica. De ieri tipa aceiasi, ca sa-i dam CFR-ul lui Gruia Stoica. Doamna ministru, eu va rog doar sa aplicati legea, sa continuati discutiile cu cei de la FMI si astazi, dupa ce prezentati in Guvern nota de informare cu finalizarea procedurii initiale, sa porniti, practic, de astazi, de maine, procedurile pentru o noua privatizare”, a spus Ponta.
„Cu un management corect şi cinstit şi cu o procedură care să se desfăşoare fără presiuni politice, sunt convins că finalul va fi un final normal. Nu vreau să privatizăm în orice condiţii şi în orice fel”, a mai spus Ponta.
Omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza Grup Feroviar Roman (GFR), castigatorul licitatiei, a anuntat luni, 14 octombrie, la finalul discutiilor de la Ministerul Transporturilor ca „vanzatorul nu si-a indeplinit clauzele suspensive” din contract. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a anuntat la randul sau, luni seara, desfiintarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni, fara preciza clar motivul acestui esec. Ministrul a oferit cateva explicatii mai degraba confuze, refuzand sa dea detalii la insistentele jurnalistilor. Manescu a sustinut ca GFR ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.
Pe 15 octombrie, GruiaStoica a afirmat ca si-a indeplinit toate obligatiile in privatizarea esuata a CFRMarfa si afirma ca, daca procesul se reia, se inscrie din nou in cursa. Acesta a evitat sa spuna daca va da in judecata statul roman, dar a precizat ca este „obligatoriu” sa-si recupereze banii blocati in prezent, 10 milioane euro pentru garantia de participare si 20 de milioane de euro din contul escrow.