Sari direct la conținut

Pretul tacerii: 99.000 de euro

Romania libera Editia Transilvania-Banat

Documentele stranse de procurori in dosarul “Gazeta” ridica numeroase semne de intrebare legate de onestitatea celor care au depus denunturi. Omul de afaceri Iulian Dascalu, patronul lantului de complexe comerciale “Iulius Mall”, recunoaste ca a platit 99.000 de euro ca sa scape de campania de presa pornita impotriva sa de ziarele trustului “Gazeta”.

Si asta, chiar daca publicatiile carora le-a platit o suma imensa aveau un tiraj confidential.

Complicele moral ameninta cu judecata

Omul de afaceri din Iasi a recunoscut ca nu a formulat nici un fel de plangere impotriva autorilor articolelor denigratoare pana la izbucnirea scandalului. Si asta, desi, dupa cum a spus chiar el, niciodata autorii articolelor nu l-au sunat ca sa ii ceara parerea, asa cum prevad normele deontologice care reglementeaza activitatea jurnalistilor.

In schimb, Dascalu a oferit 99.000 de euro ca sa cumpere pu-blicitate in ziarele si revistele trustului. Brusc, articolele critice la adresa sa au incetat. Desi prin gestul sau a girat santajul, omul de afaceri ameninta acum ca va cere daune in instanta celor din trustul “Gazeta”, pe motiv ca i-au afectat imaginea.

“Pierderile de imagine sunt foarte mari si nu pot fi cuantificate acum. Ele nu implica doar imaginea grupului «Iulius», ci si pe cea a celor 200 de firme care se vor regasi sub acoperisul mall-ului”, a spus Dascalu.

Subiectele

Ziarele si revistele din trustul “Gazeta” i-au dedicat un adevarat serial patronului “Iulius Group”. Campania de materiale care il de-nigrau pe omul de afaceri a inceput inainte de licitatia pentru construirea unui mall in Parcul Est din Cluj-Napoca, organizata de Consiliul Judetean.

Dupa materiale mai “usurele”, in 10 aprilie 2006 in “Gazeta de Cluj” a aparut un material amplu despre felul in care “tunarul” Iulian Dascalu, cum este numit in articol, care castigase deja licitatia pentru mall-ul din Parcul Est, ar pregati o campanie de presa impotriva lui Arpad Paszkany si Emil Boc.

Paszkany este in spatele companiei care a fost contracandidata retelei “Iulius Group” la licitatia Consiliului Judetean.

Pe de alta parte, articolul trambita: “GAZETA a reusit sa desluseasca secretul reusitelor in afaceri ale lui Iulian Dascalu.

Potrivit surselor noastre, afacerea «Iulius Group» este controlata de cateva persoane influente, care au facut parte din serviciile secrete”, se arata in materialul semnat de Mihai Petean, fostul redactor-sef al “Gazetei”, ulterior unul din “turnatorii” presedintelui trustului, Liviu Man.

In articol mai era scris ca Dascalu ar fi castigat ilegal licitatia pentru mall-ul clujean in defavoarea lui Paszkany: “Potrivit surselor GAZETEI, jocurile pentru aceasta licitatie au fost facute de la bun inceput in favoarea celor de la «Iulius Group», lucru confirmat si de specialisti”. Cu toate acestea, specialistii amintiti in material nu sunt citati niciunde. De asemenea, nici sursele “Gazetei”.

In 13 februarie 2006, Dascalu a fost personajul unui alt material publicat in cotidianul “Buna Ziua, Ardeal”, in care autorul Memoranda Onac, in prezent unul dintre inculpati, explica tot “din surse” cum omul de afaceri iesean vrea sa puna mana pe stadionul “Ion Moina” pentru a-l darama si pentru a dezvolta investitii imobiliare.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro