Prima mare instituție media americană care renunță la Twitter / Musk a băgat în aceeași oală BBC și NPR cu Sputnik și RT
Postul public de radio american NPR a devenit miercuri prima mare instituție media care a părăsit Twitter în semn de protest față de noile politici ale rețelei, în aceeași zi în care șeful său, Elon Musk, a recunoscut „greșelile” făcute de la sosirea sa, potrivit AFP.
Cunoscut și respectat în SUA, unde are 46 de milioane de ascultători și cititori pe săptămână pe posturile, podcasturile și site-urile sale, National Public Radio a anunțat că „conturile sale (…) nu vor mai fi active pe Twitter”, acuzând rețeaua că a luat măsuri care „ne subminează credibilitatea”.
În cauză? Decizia luată săptămâna trecută de Twitter de a cataloga NPR, care revendică independența editorială, drept „instituție media afiliată statului american”, o etichetă care îl plasează la același nivel cu instituții rusești precum Russia Today (RT) și Sputnik.
La început, Elon Musk, care își afișează cu ușurință disprețul față de mass-media, a presupus că schimbarea a fost „corectă”. Apoi, Twitter a făcut un pas înapoi, adoptând eticheta de „media finanțată de guvern” pentru NPR și pentru BBC-ul britanic, care s-a plâns de acest lucru.
Certificare controversată
Tot nu s-a făcut dreptate, potrivit NPR, care susține că mai puțin de 1% din bugetul său de funcționare provine din surse federale, fondurile sale provenind în principal din publicitate, sponsorizări și contribuțiile financiare ale posturilor de radio membre.
O purtătoare de cuvânt a NPR a declarat pentru AFP că jurnaliștii și stațiile membre „vor putea decide singuri dacă vor să rămână pe platformă.
Postul de radio american, al cărui cont principal de Twitter avea miercuri 8,8 milioane de urmăritori, și-a încurajat ascultătorii să îl urmărească și pe alte rețele sociale.
Plecarea de pe Twitter, prima a unei mari companii media, are loc pe fondul unei noi politici controversate de certificare, rețeaua acordând celebra bifă albastră celor care plătesc pentru aceasta începând cu 20 aprilie.
La începutul lunii aprilie, ea a retras această bifă de pe contul principal al New York Times (55 de milioane de abonați), într-un alt gest de neîncredere față de o presă respectată, dar considerată prea de stânga de către unii conservatori.