Sari direct la conținut

Prima monitorizare BRAT in publicitatea outdoor: In campania electorala, partidele si magazinele au ocupat cele mai multe suporturi stradale

HotNews.ro

Campania electorala pentru alegerile locale a saltat partidele politice si candidatii pe primul loc in randul clientilor de publicitate stradala in ultimele doua luni, potrivit unei noi monitorizari lansate, joi, de BRAT – Monitorizarea Investitiilor in Publicitatea Out-Of-Home (MIP OOH). Prima raportare BRAT in acest domeniu arata ca, in perioada 16 aprilie-17 iunie 2012, „electoralele”, luate impreuna, au fost marcile cu cele mai multe suporturi de publicitate OOH ocupate, dar au fost devansate de „magazine supermarket” in clasamentul categoriilor de produse cu cele mai multe suporturi ocupate.

  • MIP-OOH este al patrulea serviciu de monitorizare a investitiilor de publicitate lansat de BRAT, dupa cele aferente publicitatii in presa scrisa, radio si online. Raportul monitorizeaza campaniile publicitare out-of-home din Bucuresti in locatii din Bucuresti si din tara tranzactionate de noua companii active in domeniu: Affichage Romania, Clear Channel Romania, Euromedia Group, Media Advertising, New Age Advertising Agency, News Outdoor Romania, Ultravision, Universal Solution si Way Media.
  • Monitorizarea include date referitoare la produsele si serviciile comunicate, marcile acestora, tipul de mesaj, tipul si formatul de publicitate, imagini cu locatiile decorate. Datele sunt exploatate prin aplicatia online dezvoltata de BRAT pentru monitorizarea pe toate cele patru medii – presa scrisa, radio, internet, OOH.

Potrivit primei monitorizari a investitiilor in publicitatea stradala, in perioada 16 aprilie-17 iunie au fost monitorizate 19.874 fete-suport decorate cel putin o zi cu o campanie publicitata. 41% din totalul suporturilor decorate au fost in Bucuresti si Ilfov, in timp ce judete precum Iasi, Timis sau Constanta au o pondere mult mai mica, de cate 5% din total.

Top clienti de publicitate, dupa numarul suporturilor ocupate in perioada mentionata (ce a cuprins perioada de campanie electorala):

  • Electorale – 17,65% din totalul suporturilor ocupate
  • Carrefour – 8,24%
  • Vodafone – 5,71%
  • Orange – 5,16%
  • Dedeman – 4,7%
  • Mega Image – 2,69%
  • Praktiker Romania – 2,53%
  • Quadrant Amroq Beverages – 2,46%
  • Kraft Foods Romania – 2,44%
  • Heineken Romania – 2,31%

Topul categoriilor de produse cu cele mai multe suporturi outdoor ocupate in perioada mentionata:

  • Magazine supermarket – 19,53%
  • Partide politice – 17,96%
  • Comunicatii – 12,95%
  • Alte materiale de constructii – 10,76%
  • Bauturi alcoolice – 6,57%

Companiile de publicitate outdoor cu cele mai multe suporturi ocupate in perioada mentionata:

  • Euromedia Group – 8.976
  • News Outdoor Romania – 3.841
  • Affichage Romania – 3.405
  • New Age Adv. Agency – 1.181
  • Universal Solution – 931
  • Way Media – 666
  • Ultravision – 552
  • Clear Channel Romania – 175
  • Media Advertising – 147

Reprezentanti ai companiilor de publicitate stradala au apreciat, in cadrul evenimentului BRAT de lansare a noii monitorizari, ca publicitatea OOH s-a ridicat anul trecut la „in jur de 40-45 de milioane de euro”, mai mult decat cei 31 de milioane de euro estimati de agentia Initiative Media in ultimul sau raport Media Fact Book.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro