Sari direct la conținut

Prima TV – în căutarea unui cumpărător cu ajutorul PwC România

HotNews.ro
Sigla Prima TV, Foto: Facebook - PrimaTVRomania
Sigla Prima TV, Foto: Facebook - PrimaTVRomania

Postul Prima TV, care în prima parte a anului era pe punctul să fie vândut, își caută acum un cumpărător, potrivit unui comunicat de presă al PwC România, companie însărcinată acum să îl găsească pe acel cumpărător.

  • UPDATE Adrian Tomșa a spus pentru Paginademedia.ro că oferta sa „există în continuare”, dar că „se gândește dacă o menține”. „Noi avem o ofertă clară depusă. Există oferta de la noi, dar creditorii au considerat că au nevoie de un consultant pentru această tranzacție”, a spus el.

La începutul anului, creditorii Prima TV, post operat de Prima Broadcasting Group, societate aflată în insolvență, au fost de acord cu un contract prin care Adrian Tomșa, cel care operează posturile Look TV, urma să preia postul deținut de Cristian Burci.

  • Paginademedia.ro scria, atunci, că discuțiile dintre Tomșa și Burci pentru Prima TV începuseră încă din 2017, iar în toamna lui 2018 Tomșa a făcut o ofertă.

Situația s-a schimbat între timp. Miercuri, PwC România a dat publicității un comunicat în care anunță că „O echipă mixtă a PwC România, formată din specialiști din cadrul departamentelor de Mergers&Aquisitions (M&A) și Business Recovery Services (BRS), se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deținută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentații și creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop”.

Reprezentanți PwC, citați în comunicat:

  • „Tendința în Sectorul Media și Telecomunicații, observată de la începutul anului 2019, este de consolidare la nivel global pe fondul nevoii de a genera și difuza conținut atractiv și de a furniza cât mai eficient servicii cu valoare adăugată pentru clienți. Marii jucători își planifică foarte atent strategia de dezvoltare viitoare, iar companiile nou intrate trebuie sa facă eforturi mari să își găsească locul în lanțul de creare a valorii aflat într-o continuă evoluție. Ne așteptăm să vedem și în România tranzacții mari în 2019, atât în media cât și în telecomunicații, unde consolidarea pieței vine din nevoia de a se crea sinergii şi implicit valoare pentru acționari. Prima TV este un post TV fanion cu o istorie îndelungată, trecând prin mai multe tranzacții, cu un brand încă foarte puternic și poate reprezenta o bună oportunitate de dezvoltare a unei noi platforme media în România sau un activ valoros pentru companiile TV deja prezente în piață” – George Ureche, Liderul departamentului de Fuziuni si Achiziții, PwC România.
  • „Suntem interesați sa oferim soluții configurate si adaptate companiilor aflate în dificultate, urmărind să valorificăm experiența noastră combinată în servicii de M&A, restructurare si insolvență. Ne dorim să punem la dispoziția colaboratorilor experiența și networking-ul nostru la nivel regional, inclusiv prin facilitarea valorificării activelor din procedurile de insolvență din piața locală” – Cristian Gavril, Head of Business Recovery Services, PwC România.

Prima Broadcasting Group a intrat în insolvență în 2015.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro