Sari direct la conținut

Primul metru de autostrada

Romania libera Editia Transilvania-Banat

Astazi, „Bechtel” toarna prima placa de beton. Doi ani si jumatate s-au scurs de la inceperea lucrarilor. 2,6 miliarde dolari vor intra in conturile „Bechtel”. Banii sunt platiti din bugetul de stat. Termenul pana la care trebuie finalizate lucrarile este anul 2013. Compania americana se afla, insa, in intarziere.

Autostrada Transilvania este „sora geamana” a celei construite de firma americana in Croatia. Contractul oferit fara licitatie de Guvernul lui Adrian Nastase a ajuns abia astazi la prima concretizare. Si asta desi „Bechtel” a deschis santierul autostrazii in luna iunie 2004, in plina campanie electorala.

Primul pod al autostrazii „Transilvania” va fi turnat astazi. Acesta reprezinta cea mai avansata structura din cadrul proiectului derulat de compania americana „Bechtel”. Practic, abia la doi ani si jumatate de la inceperea lucrarilor, reprezentantii companiei americane pot arata ceva concret autoritatilor.

Ironia sortii, desi contractul pentru autostrada a fost acordat fara licitatie companiei americane de fostul Guvern PSD, primele rezultate sunt culese de reprezentantii actualei Puteri.

Proiectul Autostrazii Transilvania a fost motiv de controverse politice atat la Cluj cat si la Bruxelles. Oficialii europeni au fost iritati de faptul ca unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructura din Romania a fost acordat unei companii de peste Ocean. Nici acum orgoliile ranite nu s-au calmat in intregime.

Reprezentantii companiei americane „Bechtel” toarna, astazi, placa de beton a primului pod de pe traseul viitoarei autostrazi Brasov-Bors. Podul va avea o lungime de 21 de metri si va fi sustinut de piloni din beton de 18 metri.

Situat in apropierea santierului din localitatea clujeana Savadisla, podul reprezinta, in acest moment, cea mai avansata structura de pe traseul autostrazii. Podul este „fabricat in Transilvania” in totalitate: structurile de metal au fost produse la Combinatul „Mechel” Campia Turzii, iar betonul la „Holcim” Turda.

Lucrarile la autostrada au inceput in iunie 2004, in plina campanie electorala. Ele au fost inaugurate cu mare fast de premierul de atunci al PSD, Adrian Nastase, si de candidatul social-democrat la Primaria Clujului, Ioan Rus. Contractul a fost acordat, fara licitatie, de fostul Guvern PSD, companiei americane „Bechtel”, lucru care a atras criticile vehemente ale oficialilor Uniunii Europene.

Autostrada Transilvania va avea o lungime de 415 kilometri si patru benzi de circulatie. Autostrada va semana cu cea construita de „Bechtel” in Croatia. De altfel, o mare parte a utilajelor „Bechtel” au fost aduse in Transilvania direct din Croatia.

Valoarea contractului este de aproximativ 2,6 miliarde dolari americani. Autostrada ar urma sa fie terminata in anul 2013. In prezent, angajatii „Bechtel” lucreaza pe doua tronsoane, in judetele Cluj si Bihor.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro