Sari direct la conținut

Primul pas pentru autostrada spre Moldova: Licitatiile pentru Studiile de Fezabilitate si proiectarea celor 330 de km de drum de mare viteza pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani, lansate oficial

HotNews.ro
Drumul de mare viteza spre Moldova, Foto: Hotnews
Drumul de mare viteza spre Moldova, Foto: Hotnews

Licitatiile pentru studiile si proiectarea drumulului de mare viteza – autostrada sau drum expres – pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani, au fost publicate in SEAP, la mai bine de o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia. Cele patru contracte licitate au o valoarea maxima estimata de 29 milioane de euro si o durata de 24 de luni. Autostrada sau drumul expres cu o lungime de aproape 330 km are menirea sa preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se inregistreaza cele mai mari valori a traficului din Moldova si care in prezent se desfasoara pe DN2, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie – unul din drumurile nationale cele mai periculoase dupa numarul de accidente.

Licitatiile pentru drumul expres de mare viteza pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani au fost lansate, joi, in SEAP, dupa mai bine de o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia si la mai bine de un an de cand se discuta public de aceasta procedura.

Drumul expres sau Atuostrada spre Moldova pe directia Nord-Sud este unul din proiectele prioritare din recent adoptatul MasterPlan de Transport, cu o valoare estimata la circa 1,3 miliarde de euro (75% fonduri europene).

Desi opinia publica, in special din Moldova, s-a axat mult pe autostrada Tg Mures – Iasi (Vest – Est) – si ea o prioritate in MasterPlan – valorile de trafic din prezent pe ruta Nord-Sud, pe actualul DN2, sunt printre cele mai mari din tara.

In plus, DN 2 (E85) e un drum care are oficial o singura banda pe sens, dar cu un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie. Aceste aspecte, cuplate cu faptul ca strabate numeroase localitati si soferii depasesc frecvent limitele de viteza, au facut ca DN2 sa fie unul dintre cele mai periculoase drumuri nationale din tara. Doar in ultima saptamana pe DN2 au avut loc cel putin trei accidente soldate cu mai multe persoane decedate.

Autostrada sau drum expres? Vor fi studiate ambele variante

Potrivit informatiilor publicate in SEAP, Compania de Drumuri a scos la licitatie patru contracte pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) si proiectarea pe patru tronsoane diferite, contracte cu o valoare totala estimata intre 111 si 131 milioane de lei (24,6 mil Euro si 29 mil Euro).

Durata contractelor este de 24 de luni impartita astfel:

– in termen de 14 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final

– in termen 6 luni, dupa finalizarea studiului de fezabilitate (20 luni de la incepere) se va realiza Proiectul Tehnic

– 4 luni pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari

In cadrul realizarii SF-ulului, contractantul va studia mai multe variante de traseu si va analiza ambele variante de drum de mare viteza – autotostrada sau drum expres. Ulterior va stabili care este cel mai potrivit din punctul de vedere al raportului cost/beneficiu.

Tronsonul Ploiesti – Buzau

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 65 km.

Valoarea estimata fara TVA: intre 23,032,579 si 27,220,411 RON

Tronsonul Buzau – Focsani

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 72 km.

Valoarea estimata fara TVA: intre 24,468,250.57 si 28,917,114.31 RON

Tronsonul Focsani – Bacau

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 110 km.

Valoarea estimata fara TVA: intre 36,162,607.82 si 42,451,887.44 RON

Tronsonul Bacau – Pascani

Lungimea estimata a tronsonului de drum este de 82 km.

Valoarea estimata fara TVA: intre 27,667,305.62 si 32,479,141.38 RON

Conform informatiilor din SEAP, ofertele care vor trebui depuse pana pe 5 ianuarie vor fi evaluate conform unei grile complexe in care pretul ofertei va insemna doar 30%, o abordare complet diferita fata de licitatiile trecute in care pretul cel mai mic era singurul criteriu de atribuire.

Acum, in noile licitatii, pretul este doar o treime, restul fiind reprezentat in diferite proportii de conditii privind resursa umana specializata si realizarea studiilor geotehnice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro