Primul tronson de drum expres din România – Ultimul punct critic ce stă în calea deschiderii a fost aproape rezolvat
Înainte de Paște ar urma să se deschidă circulația pe primul tronson finalizat al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Noi imagini din dronă arată că ultimul punct critic aproape a fost rezolvat. În cazul tronsonului finalizat vorbim de circa 18,5 km care vor funcționa ca ocolitoare pentru Balș și care vor reprezenta primul tronson adevărat de drum expres din România.
Podul Drumului Expres peste râul Olteț în zona Balș era cel care încă nu fusese terminat când, potrivit ministrului Transporturilor, constructorul român UMB ceruse deja CNAIR să demareze procedura de recepție.
Acum, noi imagini surprinse din dronă arată că acest punct critic – podul peste Olteț – este în mare parte gata, fiind realizată și conexiunea la nivel spre Craiova.
–
Tronsonul de aproape 18 km va avea rol de variantă ocolitoare a Balșului.
După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:
- pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN 65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș.
- pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65, spre localitatea Piatra Olt.
–
DEx12 Tronsonul 2: Balș – Slatina
Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct (România)
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în 2019) – 12 luni proiectare – 24 luni execuție
Termen de finalizare: Q2 2022
–
Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:
Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri