Sari direct la conținut

Probleme pe autostrada A1 Lugoj – Deva, Lotul 2: Posibile erori de executie ar impune refacerea anumitor portiuni. Compania de Autostrazi a demarat verificari

HotNews.ro
A1 Lugoj - Deva, Lot 2 - octombrie 2015, Foto: Captura YouTube
A1 Lugoj - Deva, Lot 2 - octombrie 2015, Foto: Captura YouTube

O serie de probleme la executia Lotului 2 din autostrada A1 Lugoj – Deva ar putea duce la demolarea si refacerea anumtior portiuni, scrie Capital care citeaza surse dinC ompania de Autostrazi. Vorbim de o autostrada construita de Salini – Impregilo, acelasi constructor ca pe celebrul Lot 3 din Orastie – Sibiu, inchis si demolat partial la nici un an de la inaugurare. Seful de la Autostrazi a infirmat, insa, pentru HotNews.ro ca ar fi vorba de o demolare, dar a confirmat ca in urma unor rapoarte de neconformitate a demarat o serie de teste si verificari pe autostrada Lugoj – Deva.

Potrivit revistei Capital care citeaza surse oficiale din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi, o portiune din cei 17 km de autostrada, aflati pe lotul 2, cuprins intre Lugoj si Deva, anuntati a fi dati in folosinta la sfarsitul acestui an, ar putea fi demolata din cauza faptului ca s-a constatat folosirea materielor de slaba calitate ca si la autostrada Orastie-Sibiu.

„Avem un raport in urma unei expertize efectuata pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva. Materialele de constructii care ar fi trebuit puse in corpul autostrazii nu au fost gasite de experti, dar au fost platite de catre Compania Nationala de Autostrazi. In expertiza este precizat ca trebuie demolata o anumita portiune de autostrada pentru ca s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o noua exepertiza pentru a stabili daca firma de constructii a respectat proiectul” , au declarat sursele citate pentru Capital.

Directorul CNADNR: „Nu se pune problema unei demolari. Am pornit niste verificari pornind de la cateva rapoarte de neconformitate”

Contactat de HotNews.ro, directorul CNADNR Narcis Neaga infirma posibilitatea ca Lotul 2 din Lugoj – Deva sa fie demolat, total sau partial, dar ca intr-adevar Compania a inceput sa faca verificari privind executia lucrarii pornind de la niste rapoarte de neconformitate.

„Noi am pornit la niste verificari pornind de la rapoartele de neconformitate. Sunt patru rapoarte care practic se repeta. Am trimis Directia de Calitate acolo sa faca niste verificari independente. S-au luat mostre, s-au luat carote si ele sunt acum la laboratoare”, a declartat Narcis Neaga pentru HotNews.ro

Potrivit directorului CNADNR, compania a inceput sa verifice mai minutios inginerii si santierele din tara in urma celor intamplate pe Lotul 3 din autostrada Sibiu – Orastie.

„Cele patru rapoarte se refereau tot la niste pamanturi din zona. Vorbim de primii 17 km din Lotul 2. Nu exista procesele verbale semnate de catre consultant, deci ele nu sunt platite. Asta s-a intamplat prin iunie. Consultantul le-a spus sa remedieze problema, dar constructorul n-a facut-o. In schimb, au incercat sa faca o expertiza independenta, ori noi nu mai credem in expertize independente si facem testele noastre”, a declarat sefuld e la Autostrazi.

„Daca testele noastre confirma ca acolo sunt probleme, nu ezitam si ii punem sa scoata tot. Nu demolat, ca nu se pune problema de demolat. Saptamana viitoare avem rezultatele la teste si vom putea sa vedem despre ce e vorba”, a mai explicat directorul CNADNR.

UPDATE 14:00 Compania Nationala de Autostrazi din Romania a transmis urmatoarele precizari intr-un comunciat de presa:

> Lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva este un lot in constructie. In perioada 02.11 – 05.11., Directia Calitate din cadrul CNADNR SA si laboratoarele din cadrul DRDP Timisoara si DRDP Cluj au fost pe teren pentru a verifica lucrarile executate pana in prezent, aflate in diferite stadii de executie. Laboratoarele au recoltat probe din tronsonul de autostrada executat (materiale puse in opera), precum si din stocurile de materiale, fiind verificata si calitatea mixturilor asfaltice utilizate.

> Pana la acesta data, lucrarile sunt realizate in conformitate cu proiectul de executie si Caietul de sarcini, existand un numar de 4 note de neconformitate semnalate de catre Consultantul care asigura respectarea proiectului de executie pe acest contract. In functie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformitati vor fi stinse sau nu.

> Determinarile specifice de laborator efectuate de catre DRDP Timisoara, respectiv DRDP Cluj vor fi analizate, dupa care vor fi comunicate Companiei.

UPDATE 16:00 Nazare, fost Ministru al Transporturilor, vorbeste despre aparitia unor fisuri pe Lotul 2 din Lugoj – Deva si cere ministrului Matache sa confirme sau sa infirme public informatia

Potrivit deputatului PNL Alexandru Nazare, fost Ministru al Transporturilor, problemele aparute pe Lotul 2 din Lugoj – Deva ilustreaza „incapacitatea celor din Ministerul Transporturilor si din Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale de a monitoriza lucrarile si de a sanctiona la timp derapajele constructorilor”.

„Fisurile nou aparute pe lotul II al autostrazii Lugoj-Deva demonstreaza ca pentru PSD demolarea unei autostrazi noi nu este exceptia, ci regula. Ministrul Matache trebuie sa confirme sau sa infirme public aparitia unor fisuri importante pe lotul II din Lugoj-Deva, fisuri care reclama demolarea. Amintim faptul ca pentru acest lot de autostrada ministrii PSD promiteau inaugurarea la sfarsitul acestui an. Atat pentru Orastie-Sibiu, cat si pentru Lugoj-Deva Romania va pierde bani europeni, suma totala a fondurilor pe infrastructura irosite ajungand la 3 miliarde de euro. Este din ce in ce mai putin probabil ca pentru alocarea 2014-2020 sa fie suficiente fonduri pentru constructia autostrazii Sibiu-Pitesti”, considera Nazare.

Asemanari cu Lotul 3 din Sibiu – Orastie: acelasi constructor, aceeasi firma care a facut SF-ul

Constructorul autostrazii Lugoj – Deva Lot 2 este aceeasi asociere italiana Salini – Impregilo, aceeasi care a realizat tronsonul cu probleme din autostrada Sibiu – Orastie. Vorbim de Lotul 3 care, din cauza diverselor probleme printre care si de executie, a fost inchisa si demolata partial la nici un an de la deschiderea traficului.

Mai mult, Studiul de Fezabilitate pentru A1 Lugoj – Deva a fost facut de catre aceeasi firma care a facut SF-ul pentru lotul inchis de langa Sibiu: firma germana DIWI Consult International.

Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 28,6 km si constructia sa a afost castigata la licitatie de catre asocierea Salini (Impregilo) – Secol SpA cu o oferta de 562 de milioane de lei, aproape 50% din cat estimase CNADNR.

In urma cu cateva saptamani, seful CNADNR declara intr-un interviu HotNews.ro ca primii 17 km de la Dumbrava la Margina ar putea fi gata si inaugurati anul acesta, insa imaginile video din avion publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura o saptamana mai tarziu aratau ca sansele unei inaugurari anticipate sunt mai degraba nule.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro