Producatorii de continut isi vor putea plasa reclame la clipurile lor de pe YouTube
Google incearca sa gaseasca cea mai buna cale pentru a scoate cati mai multi bani de pe urma serviciului sau video, YouTube, avand in vedere ca cele mai optimiste estimari plaseaza veniturile site-ului video la cel mult 1% din veniturile totale ale gigantului american. Potrivit siteului Advertising Age, ultima idee a companiei americane este de a ii lasa pe producatorii profesionisti de continut sa plaseze reclame la clipurile lor de pe YouTube.
Astfel, producatorii profesionisti de continut vor putea vinde reclame pe siteul video, veniturile urmand a fi impartite intre creatorul reclamei si YouTube, la fel ca si in cazul in care reclama ar fi vanduta de YouTube.
Potrivit lui Eric Schmidt, directorul executiv al Google, principala prioritate a companiei in acest an este cresterea veniturilor YouTube.
Robert Peck, analist la Bear Stearns, este de parere ca veniturile YouTube se vor ridica la aproximativ 90 milioane de dolari in acest an, in vreme ce cele mai optimiste estimari plaseaza veniturile site-ului video la 200 milioane de dolari. Cu toate acestea, aceasta suma nu reprezinta decat 1% din veniturile totale ale Google.
YouTube este cel mai mare site video din lume, cu peste patru miliarde de clipuri vizionate pana in luna martie, insa, pana in prezent, in ciuda acestei audiente, compania nu inregistrat venituri semnificative.