Sari direct la conținut

Producatorul german de componente auto Leoni inchide fabrica de la Mioveni

HotNews.ro

Producatorul german Leoni va inchide unitatea de productie de la Mioveni din cauza scaderii drastice a comenzilor in industria auto, dar va pastra fabrica de la Pitesti, au anuntat marti reprezentantii Dacia. In urma acestei decizii, 230 de angajati vor ramane fara locuri de munca, pana in luna iunie.

Compania germana Leoni va disponibiliza pana in iunie cei 230 de angajati care produceau cabluri si cablaje la Mioveni, dar isi va concentra activitatea pe uzina de la Pitesti, care insa si-a redus si ea masiv, in ultimul timp, activitatea, din cauza scaderii comenzilor.

Directorul general al Dacia, Francois Fourmont, a afirmat ca producatorul a sustinut financiar, in ultimele luni, companiile care livreaza componente pentru uzina, platindu-le uneori in avans pentru produsele livrate.

El a precizat insa ca Dacia nu va mai putea face mult timp acest lucru, in conditiile in care trebuie sa-si pastreze resursele pentru desfasurarea activitatilor curente.

Dacia a anuntat luni a cincea suspendare a productiei in mai putin de trei luni, in perioada 26 ianuarie – 8 februarie. Aceasta ar putea sa nu fie insa si ultima, directorul uzinei neexcluzand noi intreruperi ale productiei, in februarie si martie, daca piata auto nu-si revine.

Dupa luna martie, Dacia va lua masuri mai dure, intentionand sa renunte la un schimb din cele trei, adica aproximativ 3.000 de muncitori.

Intrebat de HotNews.ro de ce Dacia nu reduce preturile masinilor, in conditiile acestor scaderi record de comenzi, Fourmont a raspuns ca oamenii cumpara in principal pe baza de credit, iar efectul pozitiv asupra clientului este mai mare daca scade pretul creditului decat daca Dacia ar taia, simbolic, cate sute de euro la pretul de baza al masinilor.

Producatorul deruleaza actiuni promotionale legate de costul creditelor, deoarece, spune seful Dacia, pentru client este mult mai importanta rata lunara pe care o plateste ani buni.

La partea de lansari, Dacia va aduce in lunile urmatoare motorizari diesel pentru modelul Sandero, iar Fourmont a confirmat ca va fi disponibila si o motorizare de 1,2 litri, 75 CP, pe benzina, pentru Sandero, insa data lansarii nu a fost stabilita inca.

Aceasta motorizare va fi mai bine primita in tari precum Franta, unde oamenii primesc scutiri importante de taxe la achizitionarea unor masini cu emisii reduse de CO2.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro