Profitul net al BRD a scazut cu 5% in primul trimestru, la 199 milioane lei
BRD – Societe Generale a obtinut in primul trimestru al acestui an un profit net de 199 milioane de lei, aproximativ 49 milioane de euro, cu 5% mai putin decat in perioada similara a anului trecut, potrivit datelor bancii. Totodata, activele institutiei de credit s-au redus cu 1,4%, pana la 45,7 miliarde de lei (11,1 miliarde de euro).
„Rezultatele financiare obtinute de BRD – Groupe Société Générale in cursul primului trimestru al anului reflecta scaderea accentuata a activitatii economice si reducerea puternica si persistenta a cererii de produse si servicii bancare, indeosebi pe piata creditului”, se mai arata in comunicat.
Totodata, venitul net bancar a ajuns la 915 milioane de lei (224 milioane de euro), cu 12% mai mare decat la finele lunii martie 2009, iar profitul brut din exploatare a inregistrat o crestere de 24% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 570 milioane de lei (139 milioane euro).
Volumul total al creditelor acordate clientelei a fost de 32,8 miliarde de lei, cu 1% mai mic fata de 31 martie 2009. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 15,7 miliarde de lei, in scadere cu 2%, in timp ce valoarea creditelor acordate clientelei de persoane juridice a ramas relativ constanta, la 17,1 miliarde de lei.
Depozitele clientelei inregistrau la sfarsitul primului trimestru al anului 2010 o crestere cu 4% comparativ cu perioada similara a anului trecut, ajungand la 30,7 miliarde de lei.
„In acelasi timp, banca a gestionat atent cheltuielile generale (care au fost in scadere cu 3% fata de primul trimestru al anului 2009), ceea ce a contribuit la imbunatatirea sensibila a coeficientului de exploatare (37,7%, in scadere cu aproape 6 puncte procentuale fata de martie 2009). Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primului trimestru de 17,2%”, se spune in comunicat.
„Economia a ramas in primul trimestru al anului 2010 la o turatie destul de scazuta, astfel incat performanta noastra a fost afectata, in special din cauza cererii reduse. Cu toate acestea, am reusit sa tinem sub control cheltuielile, iar costul net al riscului s-a stabilizat, avand un avans nesemnificativ fata de sfarsitul anului 2009”, a declarat Guy Poupet, presedintele – director general al BRD – Groupe Societe Generale.
BRD avea la sfarsitul lunii martie 2,5 milioane de clienti. Banca are peste 2,1 milioane de carduri valide si opereaza o retea de aproximativ 1 500 ATM-uri si aproape 20 000 de POS-uri.