Programele din zori, un milion de spectatori
In perioada februarie-martie, cel mai urmarit post TV in intervalul 7.00-9.00 a fost Pro TV, cu 397.000 de telespectatori in timpul saptamanii. Clasamentul canalelor TV este condus si in weekend de postul din Pache Protopopescu, dar structura podiumului este diferita, in contextul unui comportament de consum diferit.
Interes pentru stiri
Telespectatorii din mediul urban prefera dimineata, intre orele 7.00 si 9.00, programul Pro TV. Acest interval, in care postul difuzeaza stiri, atrage aproape 400.000 de telespectatori zilnic, de luni pana vineri. Pe acelasi segment, Antena 1 programeaza emisiunea matinala „Dimineata devreme”, cu Dan Capatos si Cristina Cioran.
Cuplul de prezentatori atrage in timpul saptamanii cu 259.000 mai putini telespectatori decat Stirile Pro TV.
Postul public TVR 1 nu are program matinal, difuzand in perioada analizata stiri (intre 7.00 si 8.00) si un serial. TVR 1 urmeaza in top. Clasamentul este completat de Acasa TV (telenovele) si Realitatea TV („Buna dimineata, Romania!”)
Singurele programe matinale dedicate au fost „Dimineata devreme” (Antena 1), „Viata dimineata” (B1 TV), „Dimineata cu Razvan si Dani” (National TV) si „Zori de zi” (OTV). Emisiunea Antenei 1 a atras in medie 138.000 de telespectatori, cele mai multe femei (62a). O treime din public are peste 60 de ani, iar 21a are studii superioare si predomina cei cu venituri mari.
Emisiunea de pe National TV, difuzata intre 9.00 si 11.00, atrage 52.000 de persoane, de patru ori mai mult decat reusea postul in orele anterioare. De remarcat publicul tanar (44a are pana in 30 de ani), cu venituri mari. Emisiunea de la B1 TV avea o audienta de 26.000 de persoane, dar intre timp a fost inlocuita din grila cu alt program, „710”.
„Zori de zi”, cu 19.000 de telespectatori, reflecta publicul OTV: in varsta, cu educatie primara sau medie si cu venituri mici si medii.
Rocade de weekend
Sfarsitul saptamanii aduce schimbari in topurile matinale. Pro TV ramane pe prima pozitie in intervalul 7.00-9.00, cu 214.000 de telespectatori in mediul urban. Ii urmeaza TVR 1 (desene animate), cu 106.000 telespectatori, si Realitatea TV, cu 89.000.
Daca in cursul saptamanii Antena 1 ocupa pozitia secunda, in weekend este pe locul 4, cu 81.000 de persoane („In gura presei”, serialul „Hercule” si concursurile interactive figurand in grila matinala).