Sari direct la conținut

Provident sau cum inveti sa cunosti fiecare client in parte si sa ii oferi cea mai buna experienta financiara

Smile Media
Provident, Foto: Provident
Provident, Foto: Provident

Materialul de fata nu isi propune sa fie un material de prezentare corporatist, ci mai degraba o poveste. De fapt, peste un milion de povesti intr-una singura. Este povestea unui brand care, din 2006 si pana in prezent, a pasit pragul a peste un milion de oameni, pe care a reusit sa ii cunoasca personal si sa le afle nevoile, bucuriile, planurile si aspiratiile.

  • Brand distins cu statutul de Superbrand*

Cam cat de des va vizitati rudele? Sau cat de des va intalniti cu prietenii sa povestiti la o cafea? Asa e ca uneori trec si cateva saptamani intre intalniri? Noi ne intalnim clientii saptamanal iar reprezentantii nostri de vanzari sunt mai mult decat angajatii unei institutii financiare care le trec pragul pentru a incasa rata saptamanala sau lunara.

Nu e foarte usor sa castigi increderea oamenilor si sa legi, de-a lungul timpului, o relatie dincolo de un contract si un cod de client. Avem reprezentanti de vanzari in toate judetele din tara, sute de mii de clienti anual; doar in 2016, reprezentantii de vanzari Provident au facut peste 21 de milioane de vizite la domiciliile acestora. Ce spune asta despre noi? Ca am incercat sa punem mereu pe primul loc nevoile si asteptarile clientilor, dincolo de indicatorii de business, dincolo de competitia neloiala, dincolo de reglementari.

Brandul Provident este imaginea clientilor nostri, de la prima la cea mai recenta poveste – fie ca nevoia de imprumut a venit dintr-o situatie neasteptata in vietile lor sau pentru ca au simtit ca este momentul sa faca acea investitie pe care au tot amanat-o.

Este brandul a peste un milion de romani care au avut incredere in noi si care ne-au invatat cum sa crestem si ce produse si servicii sa dezvoltam, astfel incat sa raspundem asteptarilor lor la cele mai inalte standarde. In spatele acestui brand puternic sta munca tuturor oamenilor din Provident, impachetata in produse si servicii, platforme de comunicare, promotii si analize. Echipa de Marketing a reusit de fiecare data sa puna laolata toate piesele puzzle-ului astfel incat brandul sa evolueze pozitiv, cu pasi ganditi strategic, sa se diferentieze in piata si in industrie dar sa rezoneze in permanenta cu clientii carora li se adreseaza.

Despre normalitate sau cum construiesti un brand ancorat in realitate

Sa construiesti cursiv un brand pentru o institutie financiara este o provocare, este nevoie de experienta, inspiratie si analize detaliate – cine sunt clientii, ce spun ei, ce nevoi au, ce produse prefera, la ce reactioneaza cel mai bine?

Din 2006, de cand Provident a venit in Romania, am construit un brand coerent, care a reusit sa ajunga pe primul loc in optiunile romanilor atunci cand vine vorba despre un credit de consum luat de la un IFN. Platforma de comunicare a evoluat de la mesajul concentrat pe produs, pe problema care a generat nevoia de imprumut, la momentul actual, cand stim ca oamenii se inspira unii de la altii si ca, dincolo de nevoi urgente, imprumuturile pe care le iau de la noi sunt pentru un pas inainte in viata fiecaruia, pentru un plan, o idee, un vis.

Mesajele de marketing folosite de-a lungul timpului – de la Bani pentru nevoi urgente (2006), la Cand doar putin iti mai lipseste pentru a-ti duce planurile la bun sfarsit (2010), la Atunci cand este important pentru tine (2013) sau Merita sa faci un pas inainte (2017) – au evoluat in ritmul in care asteptarile clientilor nostri s-au schimbat. La fel si produsele noastre. In esenta, de 11 ani Provident finanteaza normalitatea asa cum evolueaza ea.

La fel de normal ca atunci cand dam binete unui vecin cand iesim din scara blocului, cand salutam de pe bicicleta un alt biciclist pe partea cealalta a drumului, cand plangem de emotie vazand fluturand steagul romanesc in vreo competitie. De-a lungul timpului, clientii nostri s-au imprumutat pentru lemne de foc peste iarna, pentru a-si cumpara animale domestice care sa ii ajute in gospodarie, pentru bilete de avion spre tarile vestice unde sa lucreze sezonier, si-au pregatit copii pentru scoala sau pentru olimpiade. Lucruri simple, cat se poate de autentice, pentru care nu iti este intotdeauna la indemana sa te imprumuti de la rude sau prieteni. De 11 ani, finantam cu mandrie si cu responsabilitate normalitatea ancorata in realitatile de zi cu zi ale peste 1 milion de romani. Si, contrar perceptiilor, nu este mereu vorba despre nevoi urgente, inventate sau frivole. Noi, romanii, avem o vorba – nu lasa pe maine ce poti face astazi; noi, Provident, credem ca, cu chibzuiala si responsabilitate, lucrurile cu adevarat importante, care te pot face fericit/a, merita. Cu aceasta filozofie, am construit de la primul client, ceea ce suntem astazi: unul dintre cele mai cunoscute si mai apreciate branduri din industria financiara romaneasca. Un business cu un nivel constant de satisfactie a clientilor de peste 80%. Cu un nivel de retentie de peste 70%. Un Super Brand.

Provident Financial Romania face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), unul dintre cei mai importanti furnizori de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,6 milioane de clienti in 9 tari din Europa, precum si in Mexic si Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrala si de Sud-Est si una dintre cele mai puternice companii internationale listate la Bursa din Londra. Din 2006, Provident a investit in Romania aproape 300 de milioane de euro si a contribuit la bugetul de stat cu taxe in valoare de peste 80 de milioane de euro. Incepand cu 2016, compania a devenit cel mai mare angajator britanic din Romania, cu aproape 3.000 de angajati si este unul dintre cei mai mari angajatori din tara noastra.

Provident dezvolta si sustine diverse proiecte de responsabilitate sociala – programe de educatie financiara, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate – in care a investit pana acum aproape 1 milion de euro.

*Superbrands este organizatia mondiala care ofera prestigiosul statut de Superbrand, brandurilor evaluate de catre un juriu larg de personalitati reprezentative pentru domeniu, denumit Consiliu Superbrands, si validate de consumatori, in urma unui studiu de piata. Criteriile luate in considerare sunt Calitate, Incredere, Diferentiere pe Piata, alaturi de alti indicatori care definesc profilul de consum din diferite piete, la nivel global.

In Romania, studiul este realizat cu sprijinul IPSOS pe un esantion reprezentativ la nivel national. Brandurile prezentate in aceasta sectiune sunt distinse cu statutul de Superbrand, in urma evaluarii generale a Consiliului Superbrands, precum si a studiului realizat la nivel national in Romania, in 2017 care este axat doar pe brandurile de consum. Selectia de branduri include modele de succes in branding, marketing, comunicare si business in sectoarele lor de activitate, fiind inalt evaluate de catre public si de catre specialistii in branding, marketing si comunicare si de reprezentanti la varf ai societatii civile si ai comunitatii de afaceri din Romania.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro