Sari direct la conținut

Publicitatea online in .ro pe intelesul tuturor

http://www.manac.ro

„There are few nudities so objectionable as the naked truth”

Colaborarea mea cu HotNews.ro pe partea de proiecte speciale a fost vazuta in diverse feluri atunci cand s-a anuntat. Reactiile m-au surprins un pic, pentru ca eram tratat ca fiind de la aia, nu un oarecare ca pana atunci. Au trecut cateva luni in care am invatat o multime de lucruri extrem de interesante si nu regret deloc colaborarea asta. Am invatat despre cum se vinde publicitatea, ce inseamna presa, cum e sa fii dintre cei mari din piata si, mai ales, ce rol joaca orgoliul in presa online.

La ultimul WebClub s-a vorbit mult despre lideri si locul 1 in online. Dragos Stanca a spus de cateva ori ca Realitatea.net este de 2 luni numarul 1 in topul siteurilor de stiri din Romania. Nasol pentru mine, ca reprezentant al HotNews. Orlando a zis, de asemenea, o chestiune interesanta: „Daca ai lucra cu dl. Sirbu ai intelege ca pentru el nu exista locul 2”. Nelamurit de povestea asta cu locurile si clasamentele am inceput sa studiez. In ultima perioada au fost cativa oameni care mi-au dat de inteles ca sunt venetic in industrie si ca ar trebui sa ma documentez atent inainte de a emite pareri. Asa ca am inceput sa ma documentez.

Cine este pe locul 1?

Pai, trebuie sa aflam cine face acest top inainte de toate. In online-ul romanesc sunt 3 unelte mari de masurare: trafic.ro, Google Analytics si SATI. Eu as lua ca referinta Google Analytics. Jucatorii din online au luat multa vreme ca referinta trafic.ro. Din nevoia de a avea un singur organism competent si independent, publisherii au luat decizia de a folosi ca referinta SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet), un serviciu platit, usor costisitor, oferit de BRAT(Biroul Roman de Audit al Tirajelor), o asociatie non-profit.

OK, vom folosi SATI ca referinta. De notat ca acum cateva luni o parte dintre publisherii mari au renuntat la trafic.ro si au migrat catre SATI. HotNews a ramas si pe trafic.ro, pentru ca ajuta sa ai inca o unealta de masurare, mai ales cand ea este transparenta pentru public.

De ce conteaza audienta?

Pentru ca in functie de audienta se vinde publicitatea. Cu cat ai mai multa audienta, cu atat poti solicita un pret mai mare sau cu atat esti mai interesant pentru cei care vor sa cumpere publicitate. In plus, numarul 1 ia partea leului din incasarile de publicitate, asa ca e cu atat mai important sa fii primul.

Putem avea incredere in SATI?

Da, in masura in care putem avea incredere in BRAT. Inainte de a masura audienta pentru Internet, BRAT a masurat ani de zile audienta pentru print. De curiozitate, am luat ultimele date disponibile online pe SNA (Studiul National de Audienta). In livrabile avem CpA (000), indicator care ne spune numarul de cititori in medie per editie pentru o publicatie, adica audienta pe print. Pe BRAT.ro avem tirajul publicatiilor. Facand o comparatie intre tirajul distribuit (care ma gandesc eu ca reprezinta numarul publicatiilor ajunse in mana cititorului, platite sau nu) si audienta declarata de SNA rezulta niste date intresante.

Citeste tot articolul si comenteaza pe blogul lui Dragos Manac.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro