Publicitatea se vinde bine in Europa Centrala si de Est
Piata de publicitate din Europa Centrala si de Est va creste in acest an cu 19% fata de anul trecut si va ajunge la 19,3 miliarde de dolari, arata un studiu realizat de agentia Group M, cea mai mare companie din lume care ofera servicii de media. Regiunile care vor inregistra cele mai mari cresteri ale pietei de publicitate in 2007 sunt Europa de Est, America Latina si Asia – Pacific.
Studiul estimeaza ca, la nivel mondial, piata de publicitate va creste cu 6% in acest an, ajungandu-se, astfel, la valoarea de 433 de miliarde de dolari. Anul viitor, piata de publicitate va creste cu 7% si va atinge valoarea de 462 de miliarde de dolari.
Acelasi studiu mai arata ca televiziunea genereaza aproape jumatate din veniturile mondiale de publicitate si ca internetul va scadea anul viitor la 28% din volumul total de publicitate, de la 32%, cat reprezenta anul trecut.
Piata de publicitate din Romania a crescut, in prima jumatate a anului curent, cu 35% fata de perioada similara a anului precedent. Astfel, peste 2 miliarde de euro au fost investite in publicitate, cele mai mari sume inregistrandu-se in tv, radio si print.