Publicitatea TVR: Venituri nete din reclama mai mici in 2010 decat in 2009 si negocieri de esalonare a datoriilor Splendid Media
Televiziunea romana a inregistrat in 2010, potrivit informatiilor HotNews.ro, venituri nete de aproape 8 milioane de euro din publicitatea administrata de Splendid Media. Contactata marti de HotNews.ro, Anca Gheorghe, sefa de marketing si vanzari a TVR, nu a comentat pe seama acestei sume, la fel cum nu a comentat nici Catalin Sandulache, reprezentant al Splendid Media, regie care vinde in prezent spatiul publicitar al TVR. Partile sunt, in prezent, in curs de finalizare inainte de termen a contractului prin care Splendid vinde publicitatea TVR, contract ce ar fi trebuit sa expire la sfarsitul acestui an.
Anca Gheorghe a spus pentru HotNews.ro, fara alte comentarii, ca „suntem inca in perioada de semnare a acordului de incheiere a contractului, ce presupune sa stabilim si un calendar de recuperare datoriilor”.
Discutiile dintre SRTv si Splendid vizeaza inclusiv o eventuala esalonare a datoriilor acumulate de regie fata de TVR. Din informatiile HotNews.ro, acestea constau in intarzieri la plata si penalitati substantiale, acumulate incepand din 2009.
Contactat de HotNews.ro, Catalin Sandulache a afirmat ca spera ca finalizarea discutiilor cu Televiziunea publica sa se incheie „in 2-3 saptamani, pentru ca TVR este un organism complex”. El a spus ca nu poate discuta veniturile din publicitate, din cauza prevederilor contractuale si pentru ca in prezent au loc negocierile de incetare a contractului. In legatura cu esalonarea datoriilor, Catalin Sandulache a spus ca, deoarece „suntem in plin proces de negociere cu partenerul SRTV, nu putem sa va dezvaluim termenul de esalonare”.
- Saptamana trecuta, oficialii TVR au spus, in cadrul unui eveniment de presa, ca politica de publicitate a institutiei este regandita, in contextul in care este pe cale sa fie finalizat contractul cu regia Splendid Media, care a acumulat datorii. Anca Gheorghe a spus atunci ca, pe langa vanzarile de spatiu publicitar, pentru care se va apela in continuare la o regie, Televiziunea publica este interesata sa puna un accent mai mare pe proiecte speciale, sponsorizari si alte programe de a atrage direct bani si parteneri.
La sfarsitul lui 2008 si inceputul lui 2009, cand Splendid Media a fost selectata sa vanda in continuare spatiul publicitar al canalelor SRTv, venitul minim garantat cerut de TVR din administrarea spatiului publicitar era de 12 milioane de euro in 2009, de 14 milioane in 2010 si de 15 milioane in 2011. In primavara lui 2010, raportul TVR pentru anul precedent mentiona ca veniturile nete realizate de Splendid Media pentru SRTv in 2009 s-au ridicat la 8,84 milioane de euro. In 2010, potrivit informatiilor HotNews.ro, veniturile nete (excluzand rebate-urile, comisioanele etc.) sunt de aproape 8 milioane.
Desi nu a confirmat sau comentat suma mentionata de HotNews.ro, Catalin Sandulache a precizat ca:
- „In anii 2009 si 2010, piata de publicitate TV a inregistrat scaderi succesive ajungand, dupa estimarile noastre si ale mai multor agentii si alti jucatori importanti pe piata TV, la aproximativ 50-55% din valoarea anului 2008, an in care, asa cum stiti, noi am castigat licitatia. La acel moment, nici Banca Nationala, nici institutiile internationale de rating sau Comisia Nationala de Prognoza nu prevedeau declinul economic ce a urmat, dimpotriva, se avansau procente de crestere. Aceasta scadere nu avea cum sa nu se reflecte si in veniturile din publicitate ale SRTV, cat timp toate statiile au inregistrat scaderi semnificative, mai ales ca TVR1 inregistreaza si o scadere in clasamentul televiziunilor, situandu-se in acest moment pe locul 8, conform rating-urilor pe spoturi, masurate pe un target general. Daca am lua in considerare audienta pe target-ul comercial 18-49, atunci pozitia sa ar fi chiar mai jos.”
Sandulache/Splendid Media: „Cred ca avem in acest moment peste 20 de procese pe rol sau in executare” pentru recuperarea unor datorii
Peste cateva saptamani este stabilit si termenul de judecata in cazul unei cereri de insolventa depuse de Splendid Media, creditor, impotriva debitorului Mediacorp Services SRL (fosta Superb Advertising SRL). Dosarul a fost inregistrat in data de 14 februarie, iar termenul de judecata stabilit este de 14 aprilie. Superb Advertising s-a numarat, la un moment dat, printre actionarii mici ai Splendid Media, iar actionarii sai erau, atunci, Radu Budes si Catalin Sandulache, cei doi asociati actuali in Splendid Media. Catalin Sandulache a spus, acum, pentru HotNews.ro ca „firma Superb a fost preluata cu mult timp in urma, nu mai avem treaba cu ea”.
Intrebat in legatura cu motivele pentru care Splendid a cerut insolventa Mediacorp Services, fosta Superb Advertising, Catalin Sandulache a spus:
- Aceasta este doar una dintre societatile carora le-am cerut insolventa sau impotriva carora am deschis proces pentru recuperarea datoriilor generate de comenzi de publicitate neachitate sau alte contracte derulate. In ultimii ani, societatea noastra a inregistrat pierderi de mai multe sute de mii de euro ca urmare a falimentelor unor parteneri sau in urma unor procese castigate in instanta si de pe urma carora nu s-a mai putut recupera mai nimic sau chiar nimic. Cred ca avem in acest moment peste 20 de procese pe rol sau in executare.
In prezent, unicul actionar Mediacorp Services SRL este Power Management Worldwide Limited din Insulele Virgine.