Radu Ghetea: Clientii care simt ca nu mai pot trebuie sa vina la institutia de credit ca la doctor
Presedintele CEC Bank, Radu Gratian Ghetea, a explicat joi ca „bancile fac eforturi în aceasta perioada pentru reesalonarea si restructurarea creditelor. Clientii care simt ca nu mai pot, trebuie sa vina la banca, ca la doctor, pentru a nu ajunge în faza executarii silite”. Pentru inceput, se lucreaza la renegocierea creditelor companiilor; ulterior, vor fi analizate si imprumuturile acordate populatiei.
„Cautam metode simple pentru reesalonarea creditelor, astfel încât si operatorul de la ghiseu, consilierul de credit, sa poata, într-o discutie cu clientul, sa ofere solutii. Eu, ca banca, pot spune ca daca ti-au mai ramas 1-2 ani pâna la achitare sa-mi platesti doar dobânda, dar pentru asta clientul trebuie sa demonstreze ca are serviciu, iar banca sa traga concluzia ca nu e în pericolul de a fi disponibilizat”, a adaugat presedintele CEC Bank, care detine si functia de presedinte al Asociatiei Romane a Bancilor.
Ultimele date publicate de BNR arata ca restantele populatiei la credite au crescut într-un an cu 73%, pâna la 989,6 milioane lei (261,8 milioane euro) la finalul lui noiembrie 2008. In perioada septembrie – noiembrie 2008, restantele s-au majorat cu 30,5%.