Radu Moraru: Zece TV are buget de zece milioane pentru lansare si primul an de functionare
Radu Moraru a anuntat marti ca Zece TV, noul post de televiziune al RCS/RDS, va incepe sa emita la 10 decembrie, avind un buget pentru lansare si functionarea in 2011 de aproximativ zece milioane de euro. Moraru, care a plecat de la B1 TV si va fi director general la Zece TV, a mai spus ca va realiza talk-show-ul Nasul la noua televiziune, urmind ca emisiunea sa sa fie orientata in perioada sarbatorilor mai mult spre divertisment, in detrimentul politicii.
Ultima editie Nasul la B1 TV va fi difuzata in aceasta seara.
Cele mai importante declaratii ale lui Radu Moraru:
Despre Zece TV:
– Zece TV va incepe sa emita „cu ajutorul lui Dumnezeu” pe 10 decembrie. Am depus la CNA cererea pentru licenta, nu cred ca este o problema
– Zece TV pleaca in regim de sarbatori, pt ca decembrie si ianuarie sunt doua luni cu specific aparte. Vor fi foarte multe cadouri, foarte multe premii, multe filme. Nasul va fi un program cu mai putina politica, mai mult umor si divertisment. La sfarsitul lui ianuarie vom lansa grila de post generalist, care va intra probabil la inceputul lunii februarie.
– pentru inceput, programul de sarbatori va avea trei componente: filme, emisiunea Nasul (care va fi cu mai mult divertisment, mai putina politica) si emisiuni unde telespectatorii care intra in direct primesc premii. Foarte multe premii
– bugetul si investitia pentru 2010-2011 va fi „in jur de zece milioane euro. Pentru ca in primii ani operationali e mai dificil, s-ar putea sa fie si mai mult”. „N-am inchis toate contractele de achizitii”
– la Zece TV vor fi „vedete”, nume importante, curate pe piata, dar vor fi si debutanti. Strategia de comunicare e ca vedetele sa fie anuntate dupa 10 decembrie
– Adi Buca e producator general la Zece TV, iar Catalin Chirila va fi director editorial. Laurentiu Stan va fi director tehnic
Despre B1 TV si VoxNews:
– Pilonul principal editorial la B1 ramine Robert Turcescu.
– Actiunile mele la B1 TV le voi lasa probabil lui Bobby Paunescu. El mi-a cedat logoul si brandul emisiunii „Nasul”, si eu voi raspunde acestui gest prin a renunta la actiuni. Eu aveam la un moment dat o participatie de peste 22% in B1, spre 30%.
– In ceea ce priveste VoxNews, am oferte sa vind partea mea (Radu Moraru e actionar majoritar – n.red.).
– Plecarea mea de la B1 TV vine, intr-un fel, si cind Bobby Paunescu pleaca din acest proiect, pentru ca acum citiva ani, cind a prins gustul filmului, mi-am dat seama ca „e pierdut”.
Pe de alta parte, potrivit cererii de licenta depuse de RCS&RDS la CNA, pentru postul 10 TV, proiectul beneficiaza de o investitie initiala de 1,18 milioane de euro, dupa cum relateaza Mediafax. Cererea arata ca:
- televiziunea generalista 10 TV va fi difuzata prin satelit, la nivel national, prin intermediul retelelor RCS&RDS (n.red.: la conferinta de presa, Radu Moraru nu a vorbit concret despre posibilitatea preluarii postului de catre alte retele).
- Pentru decembrie 2010, postul nu si-a propus sa vanda publicitate, dar estimeaza un profit net de 127.100 de euro in ultima luna a acestui an, iar pentru 2011 – incasari din publicitate de 2,5 milioane de euro
- postul va difuza filme (50%) si programe de divertisment (50%). In luna decembrie 2010, canalul 10 TV nu va difuza publicitate.
- Principala emisiune din grila „Nasul” (luni-vineri si duminica, in intervalul 20.00 – 23.30 si, in reluare, in prima parte a zilei).
- in prima etapa, pe 10 TV nu vor fi difuzate programe de informare (stiri), dar pot fi incluse elemente informative in talk-show-uri.
- In proiectul citat de Mediafax se arata ca: „Majoritatea televiziunilor din Romania au pus pe plan secundar informarea publicului, principalul criteriu avut in vedere fiind doar audienta, dintr-un motiv simplu: audienta mare = profit mare. Dorim sa schimbam aceasta optica de a privi lucrurile, punand pe primul plan motivul pentru care exista televiziunea: informarea publicului larg si, in principal, informarea abonatilor RCS, punand la dispozitia acestora informatii cu un caracter generalist in principal, prin intermediul emisiunilor de tip „talk-show””.
- Investitia initiala pentru lansare se ridica la 1.179.000 de euro, iar pentru 2011-2013, RCS&RDS intentioneaza sa investeasca anual cate 3.500.000 de euro.