Sari direct la conținut

Raluca Turcan: Multe institutii mass-media sunt folosite ca instrumente politice de patroni

HotNews.ro

Raluca Turcan, presedintele Comisiei de cultura din Camera Deputatilor, a fost in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii despre situatia televiziunii publice si despre diferite aspecte legate de comunicarea politica. Turcan pregateste o initiativa legislativa privind SRTv. Intalnirea a fost moderata de Iulian Comanescu.

  • Intalnirea s-a incheiat
  • Ramai pe HotNews.ro pentru un interviu cu Raluca Turcan

Fragmente din discutia online

  • Taxa sa se stabileasca de catre parlament prin inititiva legislativa la propunerea celor doua institutii sau sa se schimbe chiar filosofia finantarii, creandu-se o taxa de solidaritate nationale, cu obligativitatea, insa respectarii calitatii editoriale si misiunii de serviciu public.
  • ordinea ar fi eficientizarea activitatii, indeplinirea misiunii publice si apoi finantare corespunzatoare.
  • Servind publicul (platitor de altfel de taxa radio-tv) servesti mai bine si electoratul partidelor politice, fara diferente de abordare in functie de ce partid este la putere.
  • E necesar ca si oamenii politici sa inteleaga (si am avut experienta Adrian Nastase) ca folosirea in special a televiziunii ca instrument politic atunci cand este la guvernare poate sa iti creeze deservicii.
  • Cred ca electoratul PD-L de exemplu, dar e valabil si pentru PSD, va putea trece peste dezamagirea privind alianta facuta daca vom oferi in schimb seriozitate, profesionalism si rezultate palpabile.
  • Atat timp cat televiziunea, in loc sa ofere cultura, educatie, informatie, ofera jocuri interactive stupide in opinia mea, ea este departe de misiunea pe care trebuie sa o aiba in societatea romaneasca.
  • In momentul in care am vorbi de o taxa de solidaritate pentru televiziunea si radioul public trebuie obligatoriu sa vorbim si de asigurarea de informatii, cultura si educatie prin aceste institutii.
  • cred ca in Romania calitatea informatiilor s-a deteriorat foarte mult, institutiile de presa tind sa se tabloidizeze si intram in cercul vicios de a da ce se cere, uitand insa ca se cere ceea ce obisnuim sa oferim.
  • Multe institutii mass-media ajung sa fie folosite ca instrumente politice din partea patronilor, indiferent de efectul negativ asupra publicului.

Raluca Turcan este deputat si vicepresedinte al PDL, cu raspunderi legate de marketing politic. In alegerile din 30 noiembrie 2008, Raluca Turcan a castigat un mandat la Sibiu cu 47% (11.900 de voturi).

Prima pozitie din CV-ul Ralucai Turcan este aceea de consultant de relatii publice la Tofan, ocupata intre 1999 si 2000. Vicepresedinte al PDL din decembrie 2007, Turcan si-a inceput ascensiunea politica in 2000 in PNL, pentru a pleca in 2007 in Partidul Liberal Democrat impreuna cu Theodor Stolojan. Raluca Turcan a mai fost expert parlamentar in Senat, pana in 2004 si cadru didactic asociat la Universitatea Transilvania din Brasov si Universitatea Romano-Germana din Sibiu.

Din editiile trecute ale Intalnirilor Media HotNews.ro

6 noiembrie 2008: Serban Alexandrescu (Headvertising): „Nimeni nu stie cu cat au scazut sau vor scadea bugetele. Ca de obicei, unii si-o vor fura mai urat decat altii”

13 noiembrie 2008: Dan Diaconescu vrea transmisii live din Salvare si Elodia pe internet

17 decembrie 2008: „Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu): New media este din ce in ce mai mult o sursa de informatii pentru mass-media”

14 ianuarie 2009: Lurentiu Ionete (Intact/Antena) despre criza din publicitate: Scaderi de 10-15% pe TV, 20-25% pe print si 35% pe outdoor. Internetul ar putea creste cu 20-25% in 2009.

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro