Raportul televiziunii publice: Cupa Mondiala 2014 a atras o treime din totalul publicitatii la TVR, care risca acum sa ramana fara Euro 2016
TVR a atras, in 2014, venituri din publicitate, sponsorizari si proiecte speciale de 30,6 milioane de lei, din care aproape o treime au fost investitii in publicitate legate de Cupa Mondiala, potrivit raportului de activitate pe anul trecut. Raportul a fost dat publicitatii intr-o perioada in care TVR risca sa ramana fara posibilitatea de a difuza Euro 2016 si in care presedintele-director general Stelian Tanase si-a manifestat chiar disponibilitatea ca televiziunea publica sa renunte la publicitate „in schimbul unei majorari a taxei TV”.
- Raportul prezinta pe larg situatia financiara grava in care se afla TVR: datorii de 700 de milioane de lei la finele lui 2014, plus o pierdere de 81,5 milioane de lei pusa pe seama penalitatilor si taxelor neincasate in trecut. Despre ambele, Stelian Tanase a discutat pe larg saptamana trecuta, intr-o conferinta de presa in care a enumerat toate eforturile depuse in zadar, pana acum, de a primi sprijin de la Guvern pentru institutia pe care o conduce, dar si riscul de a ramane fara Euro 2016, din cauza lipsei unor garantii de plata a drepturilor de televizare. Detalii aici si aici
Potrivit raportului de activitate publicat marti, TVR a inregistrat, in 2014, venituri din publicitate, sponsorizari si proiecte speciale de 30.684.173 lei, din care aproape o treime – 9 milioane de lei – au fost investitii de publicitate pentru Cupa Mondiala FIFA BRazilia 2014.
Evenimentul a propulsat publicitatea TVR la +36% fata de 2013, cand veniturile din publicitate ale TVR au fost de 22,55 milioane de lei. Dar luniile iunie si iulie – marcate de CM 2014 – au fost singurele cu o crestere semnificativa fata anul precedent (+262%, +326%). TVR a mai avut cresteri mici, de pana in 10%, doar in ianuarie, septembrie, octombrie si decembrie, a stagnat in noiembrie si mai si a scazut considerabil in februarie, martie (-39%), aprilie si august 214.