RCS&RDS a primit aprobarea sa difuzeze publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe Digi 24
RCS&RDS a primit, joi, aprobarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) de a difuza publicitate atat la televiziunea de stiri Digi 24, cat si la posturile de filme Digi Film si la cele de documentare Digi Life, Digi World si Digi Animal World.
Potrivit documentatiei primite de membrii CNA, RCS&RDS a solicitat modificarea structurii televiziunilor pe care le detine, prin includerea unui procent de 20% publicitate care va consta in promovarea produselor si serviciilor de programe din portofoliul companiei.
Compania RCS&RDS detine un numar de 13 televiziuni autorizate, dintre care sase cu difuzare prin satelit si sapte cu difuzare prin retele de comunicatii electronice, informeaza Mediafax.
Pana in prezent televiziunea de stiri Digi 24 (si statiile locale aferente de la Timisoara, Oradea, Iasi, Craiova si Constanta) nu a difuzat publicitate. Insa, odata cu aprobarea CNA, RCS&RDS va difuza un procent de 20% publicitate, fapt pentru care va diminua programele de informare de la 60% la 50%, programele educative, culturale si religioase de la 30% la 25%, iar programele de divertisment de la 10% la 5%.
De asemenea, RCS&RDS a solicitat si a primit aprobarea CNA ca televiziunea locala Digi 24 Galati – care nu emite inca, aflandu-se in procedura de autorizare – sa difuzeze 20% din grila sa publicitate, atunci cand va fi lansata.
Pe de alta parte, RCS&RDS a solicitat si a primit aprobarea CNA privind difuzarea de publicitate si pe televiziunea de filme Digi Film 1 (care are si un canal secundar Digi Film 2 premium), dar si pentru televiziunile de documentare Digi Life (canal secundar Life Channel), Digi World (canal secundar World Channel) si Digi Animal World (canal secundar Animal World Channel). Conform intentiilor RCS&RDS, toate aceste televiziuni isi vor reduce procentul de filme difuzate, respectiv de documentare difuzate de la 100% la 80% si vor difuza publicitate 20%.
Totodata, RCS&RDS a solicitat si a primit aprobarea CNA de crestere a procentului de publicitate de la televiziunile Digi Sport (canale secundare Digi Sport 1, Digi Sport 2, Digi Sport 3 si Digi Sport Plus), de la 2,5% la 20%, mentinerea procentului de programe de informare (15%) si reducerea programelor de divertisment si a altor tipuri de programe (de la 82,50% la 65%). Televiziunile Digi Sport au introdus pentru prima data publicitate pe 2 iunie 2011, respectiv un procent de 2,5%.
CNA a aprobat, in sedinta de joi, cu sapte voturi „pentru” (Florin Gabrea, Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Rasvan Popescu si Cristina Trepcea) solicitarea RCS&RDS de a difuza publicitate atat la televiziunea de stiri Digi 24, cat si la posturile de filme Digi Film si la cele de documentare Digi Life, Digi World si Digi Animal World.
„Impotriva” a votat membrul CNA Monica Gubernat. Ea a propus amanarea discutarii acestui subiect pana la rezolvarea chestiunii aplicarii must carry in cazul Digi 24, insa propunerea sa nu a fost sustinuta de ceilalti membri ai CNA.