RCS&RDS a primit dreptul de a aplica, pentru încă 12 luni, suprataxe la comunicațiile în roaming pentru a menține tarifele mici practicate în România
RCS&RDS va putea să aplice în continuare propriilor clienți, în următoarele 12 luni, anumite suprataxe la comunicațiile în roaming, după ce autoritatea de reglementare în comunicații a decis să-i permită astfel să-și acopere costurile de furnizare a serviciilor de roaming și să mențină tarifele pentru serviciile oferite în Romania, a anunțat compania pe Bursa de Valori București. Autorizarea primita de la ANCOM este valabila timp de cel mult 12 luni începand cu 1 iulie 2020.
Ce a anunțat RCS&RDS pe Bursa de Valori București:
„Dorim să informăm acționarii și investitorii că Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare (ANCOM) a autorizat RCS & RDS S.A., filiala Societății in Romania (“RCS&RDS”), să continue să aplice anumite suprataxe pentru unele dintre serviciile de roaming furnizate propriilor clienți aflați în interiorul Spațiului Economic European (SEE), drept urmare și în interiorul Uniunii Europene.
Prin decizia primită în data de 29 iunie 2020, pentru a-i permite să continue să acopere costurile de furnizare a serviciilor de roaming și să mențină tarifele pentru serviciile oferite în România, în conformitate cu reglementarile europene privind roaming-ul, ANCOM a aprobat cererea RCS&RDS de a aplica propriilor clienți anumite suprataxe, în plus față de tarifele naționale, pentru serviciile de roaming în SEE, fără a se depăți valorile de mai jos:
– 0,0154 Euro/minut (fara TVA), pentru apelurile efectuate de clienți,
– 0,0079 Euro/minut (fara TVA), pentru apelurile primite de clienți (valoare care va putea să varieze în funcție de modificările ce vor fi aduse prin legislatia europeană),
– 1,41 Euro/GB (0,00141 Euro/MB), fără TVA.
RCS&RDS va aplica suprataxele de la prima unitate de consum furnizată propriilor clienți în roaming în interiorul SEE.
Autorizarea primita de la ANCOM este valabila timp de cel mult 12 luni incepand cu 1 iulie 2020.”
RCS&RDS a primit această autorizare pentru a-și suprataxa clienții în roaming încă din anul 2017.
- Românii se află pe primul loc în UE la utilizarea de SIM-uri fără roaming, în ciuda eliminării acestor tarife, conform celor mai recente date
Utilizarea datelor mobile în timpul călătoriilor în UE a crescut de zece ori față de anul precedent introducerii în iunie 2017 a roamingului la tarifele de pe piața națională, așa numitul Regulament UE „Roaming la tarife ca acasă”, potrivit celor mai recente date ale Comisiei Europene, publicate la sfârșitul anului trecut.
Traficul de voce și date a crescut și în România, dar este de remarcat că în primul trimestru din acest an, ne situam pe primul loc în UE la numărul de utilizatori care foloseau SIM-uri fără roaming, 48% din totalul utilizatorilor, în creștere de la 21% în trimestrul trei din 2017.
Comisia Europeană a publicat, în luna noiembrie 2019, prima revizuire completă a pieței serviciilor de roaming, care arată că eliminarea în iunie 2017 a tarifelor de roaming a adus beneficii considerabile călătorilor din întreaga UE. Utilizarea datelor în roaming în UE și în Spațiul Economic European (SEE) a atins un nivel maxim în perioada vacanței de vară a anului 2018 (al treilea trimestru) – utilizarea datelor mobile în străinătate a fost de 12 ori mai mare în comparație cu perioada precedentă eliminării tuturor costurilor de roaming cu amănuntul.
De menționat că în cazuri excepționale, pentru a evita creșterea prețurilor la nivel local, Regulamentul UE permite ca operatorii care furnizează servicii la prețuri mici pe piețele naționale să obțină derogări pentru a introduce supra-taxe la serviciile de roaming.
În primii 2 ani de aplicare a Regulamentului, în 4 țări UE (Estonia, Finlanda, Lituania și Polonia) au existat operatori de telefonie mobilă care au obținut astfel de derogări pentru aplicarea unor supra-taxe la serviciile de roaming. Ulterior și în România, cel mai mic operator de telefonie mobilă (n.a RCS&RDS) a obținut o astfel de derogare, arată raportul Comisiei.
Operatorii din aceste țări au obținut derogări pentru că traficul de date făcut de clienții lor în roaming era mai mare decât traficul de date recepționat în propriile rețele de către utilizatorii unor rețele din afara țării, se precizează în raportul Executivului European.
În România, volumul de trafic de voce și date suprataxat a scăzut pentru prima dată în primul trimestru al acestui an, se mai arată în raportul Comisiei.
- Cum a explicat Arbitrul telecom din România numărul mare de utilizatori care folosesc SIM-uri fără roaming
HotNews.ro a solicitat după publicarea acestor date explicații Autorității de reglementare în comunicații (ANCOM) cu privire la poziția fruntașă a țării noastre în privința utilizării de SIM-uri fără roaming. Eduard Lovin, vicepreședinte al ANCOM, susține că o explicație este faptul că sunt mulți români care nu călătoresc în afara țării și preferă să dea mai puțini bani pe SIM-uri pe care le folosesc doar în țară.
- „Conform reglementărilor europene, operatorii mobili pot să ofere planuri tarifare (abonamente ori cartele preplătite) fără acces la servicii în roaming. De altfel, nici la nivel național nu există prevederi legale care să oblige operatorii să furnizeze anumite servicii.
- Datele publicate recent într-un raport al Comisiei pentru Parlamentul European și Consiliu privind revizuirea pieței de roaming reflectă o creștere spectaculoasă a SIM-urilor fără roaming achiziționate de utilizatorii români în ultimul an.
- O explicație a acestei situații ar fi faptul că sunt mulți utilizatori care nu călătoresc în afara României și preferă să achiziționeze planurile tarifare cu un preț mai mic, care le satisfac nevoile de comunicare la nivel național.”, a declarat pentru HotNews.ro Eduard Lovin, vicepreședinte al ANCOM.
Acesta a subliniat că odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului european Roam like at home, în iunie 2017, convorbirile în roaming au început să fie tarifate ca și cum ar fi convorbiri la nivel național, cu mențiunea că „Regulamentul se aplică numai pentru călătorii ocazionale în afara țării de unde a fost achiziționat serviciul de comunicații și în limitele unei utilizări rezonabile a serviciului.”