Sari direct la conținut

Realitatea-Catavencu, Intact, MPI, Gazeta si Internet Corp ies din Trafic.ro si raman cu SATI. Ringier sustine initiativa

HotNews.ro

Realitatea-Catavencu, Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPro Interactiv si ProTV SA au anuntat oficial luni ca au decis de comun acord sa foloseasca doar masuratorile traficului online obtinute prin sistemul SATI (Studiul de Audienta si Trafic pe Internet). Potrivit unui comunicat remis in numele tuturor de Realitatea-Catavencu, aceste grupuri vor retrage treptat de pe produsele lor web codurile celorlalte sisteme de masurare a traficului, precum Trafic.ro.

Ringier Romania sustine initiativa, dar urmeaza „sa ia o decizie privind implementarea efectiva a acesteia in perioada urmatoare”, potrivit comunicatului de presa.

Este vorba de primul „exit” in grup din Trafic.ro. In 2007 renuntasera la acest sistem doua dintre cele mai vizitate portaluri online romanesti, Softpedia si Neogen. Speculatii privind iesirea site-urilor MediaPro Interactiv din Trafic.ro circulau, de asemenea, de la finele anului trecut.

Potrivit comunicatului, „SATI va fi folosit ca etalon oficial de masurare a performantelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participantii la aceasta decizie comuna, semnatarii renuntand treptat, incepand de azi (luni, 10 noiembrie – n.r.) la utilizarea si invocarea oficiala a altor sisteme de masurare a traficului online”.

Realitatea-Catavencu a inceput luni dimineata scoaterea codurilor Trafic.ro de pe paginile site-urilor sale, potrivit reprezentantilor grupului.

Publisherii mentionati afirma ca decizia lor nu tine de „suspiciuni legate de masuratorile efectuate cu ajutorul altor sisteme”, ci de o „chestiune principiala, care tine de logica de business”, mai precis folositea unui sistem agreat de toate partile si administrat, auditat si controlat strict de o organizatie independenta.

Trafic.ro apartine Netbridge Development, parte a grupului de companii din care face parte si Netbridge Investments, care administreaza regia de publicitate online Boom.

Decizia de luni vine la un an dupa ce BRAT a lansat primele rezultate ale Studiului sau de Audienta si Trafic Internet. Conform unei propuneri comune discutate si aprobate la sedinta din 4 noiembrie 2008 a Departamentului Internet al BRAT, rezultatele masuratorilor SATI vor fi publicate si zilnic si saptamanal, nu doar lunar.

In prezent, conform statisticilor Trafic.ro, in acest sistem sunt inregistrate aproape 50.000 de site-uri active. Majoritatea publisherilor mari folosesc si SATI, care masoara audienta pe cateva sute de site-uri.

UPDATE: Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Trafic.ro si ai unora dintre publisherii care au semnat anuntul de luni si-au expus punctele de vedere privind masurarea audientelor printr-unul sau mai multe sisteme.

Ce spune Trafic.ro

Mihai Serea, project manager Trafic.ro:

  • „Un clasament este relevant cat timp exista un criteriu cert de masurare. Iesirea acestor site-uri din trafic.ro nu face altceva decat sa schimbe compozitia clasamentului nu relevanta acestuia”.
  • „Nu trebuie sa uitam ca trafic.ro este si va ramane liderul „de facto” in domeniul monitorizarii on-line in Romania, fapt atestat de cele 50.000 de site-uri care utilizeaza serviciile noastre”.
  • „Personal, nu sunt adeptul unei confruntari trafic.ro vs. SATI, dar cred ca trebuie sa clarificam anumite aspecte legate de acest subiect. Obiectiv vorbind, SATI reprezinta un sistem imatur care, momentan, ofera rapoarte rudimentare cu periodicitate lunara, cu o baza de calcul ce include un esantion nereprezentativ de circa 300 de site-uri web. Din decembrie, in urma unor investitii impresionante, cifrate la „cateva mii de euro”, SATI va oferi aceleasi rapoarte rudimentare, singura diferenta fiind periodicitatea – saptamanala si zilnica”.
  • „Prin contrast, Trafic.ro furnizeaza un clasament reprezentativ la nivel national ce include 50.000 de site-uri web, corespunzand unui numar de peste 30 de categorii stabilite in conformitate cu activitatea on-line desfasurata de acestea. Statisticile oferite de trafic.ro includ criterii precum vizitatori absolut unici, vizitatori, vizite si afisari. Statisticile sunt oferite lunar, saptamanal, zilnic si pe intervale orare (…) in plus, acestea includ, acolo unde este cazul, evolutii procentuale, astfel incat sa se poata observa si studia eventualele tendinte de crestere, respectiv scadere.
  • Mai mult, oferim detalii despre vizitatori – new versus returning, precum si date despre localizare de tip GeoIP. (…)”
  • „Daca analizam obiectiv caracteristicile trafic.ro si SATI, orice incercare de a echivala cele doua sisteme devine cel putin inexacta, daca nu si superficiala”.
  • Intrebat daca Trafic.ro ia in calcul o noua oferta, complementara celei a SATI, pentru site-urile care renunta la serviciile Trafic.ro, Mihai Serea spune: „Daca va referiti la o strategie de dezvoltare a unor pachete de servicii orientate catre segmentul business, raspunsul este categoric da.”
  • Mihai Serea si Ionut Tudor, Business Intelligence Specialist Trafic.ro, urmeaza sa prezinte detalii privind viitoarea versiune Trafic.ro in cadrul conferintei RoNewMedia 2.0 de marti, 11 noiembrie.

Ce spun publisheriicare semneaza anuntul de luni

Contactat de HotNews.ro, Orlando Nicoara, director general MediaPro Interactiv, s-a limitat sa precizeze ca site-urile trustului Media Pro vor scoate codurile Trafic.ro incepand de azi, 10 noiembrie. Orlando Nicoara urmeaza sa modereze o dezbatere pe tema „Cantitate vs. Calitate. In cautarea targetului in mediul online”, in cadrul conferintei RoNewMedia 2.0 de marti, 11 noiembrie.

Claudiu Serban, deputy general manager Ringier Romania:

  • „Ringier Romania sustine implementarea unui sistem unic si independent de masurare a traficului si in viitorul apropiat si noi il vom implementa pentru toate website-urile noastre. Acest lucru s-ar putea sa necesite un pic de timp in cazul Ringier Romania pentru ca vorbim de un portofoliu online complex, structurat intern la nivelul mai multor divizii si coordonat cu suportul mai multor furnizori de servicii web. De aceea, pentru a asigura o tranzitie buna, dorim sa ne coordonam cu toti cei implicati.”

Dragos Stanca, director new media Realitatea-Catavencu:

  • Decizia comuna a trusturilor care si-au anuntat luni intentia de a renunta la masuratorile Trafic.ro in favoarea SATI „nu inseamna neaparat ca se renunta la serviciile altor sisteme de masurare a traficului”.
  • Fiecare membru are dreptul sa semneze cu orice sistem de masurare considera ca-i este util in business.
  • Stanca si-a exprimat convingerea „ca nimeni nu va renunta la Google Analytics pentru informatii necesare managementului intern al unei publicatii”. Insa, a spus el, „nu este normal ca Trafic.ro sa fie reperul public pentru audienta pe internet”, atat timp cat, intre altele, apartine unui grup de companii ce administreaza o regie de publicitate online.
  • In Romania, pentru moment, „singurul instrument recunoscut si mai presus de orice” este SATI, a argumentat Stanca alegerea facuta. Cu toate acestea, „daca Trafic.ro vine cu o propunere complementara fata de ceea ce ofera SATI, eu sunt deschis sa discut”.

Catalin Tolontan, Gazeta Sporturilor:

  • „Gazeta va folosi un singur sistem de masurare, cel al BRAT, pentru ca nu vrea sa fie ca omul cu doua ceasuri care nu stie cat e ora. Pentru cei care au aderat la BRAT, ora exacta o da SATI”.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro