Reclame la anvelope, la suplimente alimentare si la un cartier rezidential, interzise de CNA
Doua spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, un clip de promovare a suplimentului alimentar Genacol si o reclama la cartierul rezidential Avantgarden 3 au fost interzise de la difuzare printr-o decizie luata marti de CNA, din cauza ca incalcau legislatia audiovizualului, informeaza Mediafax.
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de marti, sa aplice decizii de intrare in legalitate in cazul acestor spoturi publicitare, fapt care presupune ca respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate in aceasta forma care incalca legislatia audiovizualului.
Spotul pentru suplimentul alimentar Genacol a fost difuzat in octombrie 2015 de Etno TV, iar in urma analizarii sale de catre Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC), clipul publicitar a fost modificat. Totosi, CNA a constatat ca nici cea de-a doua varianta a spotului nu respecta legislatia audiovizualului.
Potrivit informatiilor prezentate in sedinta de marti, produsul se adreseaza persoanelor cu dureri reumatice si articulare, iar in cadrul spotului de promovare a acestui produs se fac afirmatiile: „O formula naturala pe baza de colagen 100% pur”, „Rezultatul a fost miraculos. Durerile au disparut ca prin minune”, „Recomand tuturor acest produs miraculos”.
La propunerea membrului CNA Monica Gubernat, Consiliul a luat decizia de intrare in legalitate a acestui spot publicitar, in baza articolului 120, alineatul 1 din Codul audiovizualului, potrivit caruia „Sub rezerva derogarilor prevazute de legislatia comunitara si nationala aplicabile apelor minerale naturale si produselor alimentare destinate unei alimentatii speciale, informatiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie sa atribuie unui produs alimentar proprietati de prevenire, de tratament si de vindecare a unei boli umane si nu trebuie sa evoce astfel de proprietati”.
In ceea ce priveste cele doua spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, care au fost difuzate de Kiss FM si Magic FM, in octombrie 2015, Consiliul a decis ca acestea incalca articolul 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit caruia „Comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte urmatoarele conditii: sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei”.
In spoturi se spune, printre altele: „Care a fost viteza maxima?”, „336,511 kilometri la ora”, „Nokian Tyres, record mondial de viteza pe gheata”, „Indrazneste sa-ti infrunti demonii”.
Pe de alta parte, tot in sedinta de marti, CNA a decis ca spotul de promovare a cartierului rezidential Avantgarden, care a fost difuzat si de Pro TV Brasov, a incalcat articolul 29, alineatul 2, litera d din Legea audiovizualului, potrivit caruia „Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa nu provoace nicio dauna morala, fizica sau mentala minorilor si, in special: sa nu prezinte in mod nejustificat minori in situatii periculoase”.
In acest spot publicitar este prezentat cazul a doi minori care se plimba nesupravegheati de un adult pe strazile orasului la o ora tarzie. Din spot se vede ca fetita a parasit locuinta parintilor fara a-i anunta pe acestia, pentru a se plimba prin oras alaturi de alt minor, un baietel. Dupa ce minorii realizeaza ca s-au ratacit in oras, adultul din spot le spune: „Nu v-ati ratacit! Ati ajuns acasa!”, situatie neadevarata in contextul prezentat in spot.