Reclamele pe masini aduna sute de mii de euro
In Statele Unite, unde publicitatea pe masini este deja o industrie, contractele de publicitate de acest fel sunt intermediate de agentii de publicitate, iar posesorii lor primesc, in schimb, masini gratuite sau sume lunare cuprinse intre 500 si 800 de dolari, informeaza The New York Times.
In Romania, sumele primite de amatorii de mesaje publicitare pe propriile ma- sini sunt in jur de 150 de euro, asa cum arata anunturile de pe site-urile specializate.
Context. Cu exceptia Expre-sive Media Concept, care include serviciul specializat ColantAuto, pe piata din Romania mai activeaza cateva companii in vestul tarii.
Specializarea acestora difera totusi de cea a Expresive Media Concept. “Inscrierea (posesorilor de masini – n.r.) in baza de date ColantAuto, precum si participarea la campanii publicitare sunt gratuite.
Soferii nu platesc bani, ci le sunt platiti bani pentru a purta autocolantele publicitare pe masinile lor”, explica Mirel Mircea.
Sistemul aplicat de AutoColant consta in faptul ca soferii se inscriu in baza de date, folosind site-ul serviciului ColantAuto. Advertiserii aleg soferii care le vor purta mesajul publicitar, in functie de criterii avansate, precum varsta si ocupatia soferului, marca si modelul masinii, anul de fabricatie, traseul pe care circula soferul, numarul de kilometri parcursi.
In prezent, in baza de date a ColantAuto exista cateva sute de ma- sini din Bucuresti si Ploiesti, dar si din restul tarii incep sa se inscrie din ce in ce mai multi soferi, declara Mirel Mircea. “Avem inclusiv colaborari cu companii de taxi, astfel ca putem oferi advertiserilor cateva sute de taxi- uri pentru a le purta mesajele publicitare”, explica acesta.
Un articol de Ana Draghici