Recolta de la Olimpiadele Comunicarii
Castigatorii Olimpiadelor Comunicarii, editia 2008, au vorbit pentru HotNews.ro despre provocarile, lectiile invatate si oportunitatile pe care le implica un concurs national cu cei mai buni studenti aspirati la o cariera in comunicare. A opta editie a OC s-a incheiat, vineri, cu premierea celor mai convingatoare echipe pentru probele de comunicare politica, comunicare institutionala, PR si publicitate. La categoria bloguri, Ligia Adam, o studenta la SNSPA, anul I, a reusit sa impresioneze juriul cu cel mai incitant blog si pe Mihai Morar, in mod special, cu zvac si originalitate. Ligia va fi Special Guest Star-ul lui Morar pe „Viata si Acordeoane”.
„Are un condei foarte bun. D-aia am luat-o la Viata si Acordeoane„, a explicat Mihai Morar alegerea facuta. Nu vrea sa-i impuna Ligiei vreo regula, ci „o las sa scrie cat vrea, pentru ca la fel fac si eu. Scriu cat vreau si cand vreau. Nu este un blog la norma. Nu caut un anumit numar de vizitatori. O sa-i spun cateva lucruri practice despre blogul asta si in rest o las sa se desfasoare in voie”.
Cu ce l-a convins Ligia Adam pe Morar? „Din toate blogurile, mi s-a parut ca scrie foarte bine. Nu vroiam un blog care sa scrie mot-a-mot, sa fie un fel de jurnal al Olimpiadei sau un fel de jurnal personal. Vroiam sa gasesc un ‘scriitor’care sa observe lucrurile mici din viata. Ca de fapt asta este „Viata si Acordeoane” – despre lucrurile pe langa care trecem dar de obicei nu le observam”.
Cum a primit Ligia Adam (studenta la SNSPA, anul I, si participanta la OC in echipa Ghiseul 5) vestea despre noul ei rol de Special Guest Star pe „Viata si Acordeoane”? „Sunt mirata, nu neaparart entuziasmata. Pentru ca de scris am mai scris. Nu stiu ce o sa implice, dar voi vedea”, a spus Ligia.
De altfel, tanara e constienta de oportunitatile si vizibilitatea pe care i le ofera noul rol, mai ales ca tinteste o cariera in domeniul comunicarii.
Pe langa statutul de oaspete pe blogul lui Morar, Ligia a mai castigat un premiu pentru cel mai incitant blog pentru ca „aveam o consecventa, si-mi pastram stilul si ideile”, a spus ea, si, impreuna cu echipa Ghiseul 5, un alt premiu pentru cea mai buna poveste a perioadei de inscrieri.
Olimpiadele Comunicarii – o pista de lansare in lumea comunicatorilor profesionisti?
Daca OC sunt sau nu o trambulina necesara pentru studentii dornici sa primeasca un job in marile companii de creatie sau comunicare, Dragos Dehelean, director general Selenis si organizator OC, a precizat pentru HotNews.ro ca „Nu suntem un targ de joburi. Suntem un eveniment care pune in lumina reflectoarelor la nivel national pe cei mai buni participanti. Logic, majoritatea ajung sa se angajeze in locuri pe care si le doresc, numai ca asta nu este principalul nostru motiv de mandrie. De ce? Pentru ca piata fortei de munca face ca invariabil sa se ajunga la ei de catre angajatori. Lucrurl cu care ne mandrim cel mai mult este adrenalina pe care le-o injectam si faptul ca-i fortam sa se autodepaseasca”.
„Agentiile de comunicare au inceput sa mearga oricum cu recrutarile la varste foarte fragede”, a detaliat Dehelean, care a atentionat ca agentiie se confrunta, totusi, cu apatia studentilor din primii ani de studiu si cu lipsa lor de dorinta de a face performanta. De ce? „Pentru ca ei vad angajatorii cum vin spre ei, cred ca totul li se cuvine si nu investesc energie pentru a se imbunatati”, sustine Dehelean.
„OC rezolva lucrul asta prin ideea de competitie la nivel national, ii forteaza pe acesti tineri sa renunte la comoditate, sa lucreze in echipa, ceea ce in mod normal, din pacate, nu ar face altfel”, a conchis el.
Ce spun castigatorii
„Am invatat ce este un brief, cum se rezolva el, mai ales ca am avut unul foarte dificil – sa le vorbim dependentilor de heroina. O campanie pentru dependenti nu s-a mai facut. Era foarte usor daca aveam o campanie de prevenire”, a spus Camelia Geangalau, din echipa SUN TM, care a castigat locul II la proba de comunicare institutionala cu o campanie realizata pentru Agentia Nationala Antidrog.
Echipa a avut de realizat o campanie care sa-i infomeze pe tinerii dependenti de droguri despre existenta centrelor de prevenire, evaluare si consiliere antidrog ale ANA.
„Am vazut inca o data ca in Romania se pot intampla lucruri extraordinare, ca ajungem sa lucram la un mod profesionist si ca nu mai suntem romanii care au fost invatati sa faca lucruri doar de dragul de a fi facute” a spus si Andreea Olimpia POP, din echipa Step UP Communication, castigatoarea locului I la categoria Comunicare politica cu o campanie electorala gandita pentru Antonel Tanase, candidat la primaria Sectorului 6.
„Noi fiind studenti la marketing politic, a face o campanie chiar intr-o perioada de campanie electorala ne-a adus un aport important in a vedea lucrurile ‘live’. Sa aplici ce te-au invatat profesorii la scoala intr-o lume reala este un lucru important, real”, a comentat Andreea, beneficiile unei experiente directe cu un lider politic si lumea comunicatorilor, in general.
Care a fost cel mai greu moment? „Acela in care noi a trebuit sa venim in fata unui juriu sa le dovedim sa suntem buni(…)Sa le demonstram profesionistilor din domeniu ca suntem niste oameni foarte capabili”, a precizat Andreea.
Echipa Brain Pie – castigatoarea premiului I la proba de PR, pentru o campanie al carei scop era sa creasca notorietatea Fundatiei Sensiblu ca furnizor de servicii pentru femeile victime ale violentei casnice – a invatat ca fara o strategie nu exista campanie: „Avand in vedere ca noi suntem studente la ASE, am invatat cum se face o strategie, am invatat ca nu trebuie sa te limitezi la o carte, ci trebuie sa studiezi o intreaga biblioteca. La PR trebuie sa ai mare grija cu strategia si campaniile de BTL. Daca nu ai o strategie buna, nu ai campanie (…) N-am vrea sa ne limitam la comunicate de presa si atat, chiar am vrea sa construim ceva”.
„Plecam de aici cu experienta cu multi prieteni si multa incredere in noi”, au exclamat in cor si fetele din echipa TeaM’ Saga, castigatoarele locului II la proba de Advertising, pentru o campanie menita sa creasca notorietatea Dacia ca sponsor oficial al echipei nationale de fotbal a Romaniei.
…sfaturile juriului, la final
– Larisa Petrini, Director Saatchi&Saatchi – reprezentanta juriului pentru proba de PR, le-a atras atentia participantilor sa nu mai apeleze la tactici specifice advertisingului: spoturi platite, promotii sau evenimente de BTL, si, mai ales, sa-si aleaga cu grija reprezentantii: „La client intotdeauna merge doar o ecghipa sinergica din toate punctele de vedere”.
– Adriana Saftoiu, director Capital Promotion, reprezentanta juriului pentru proba de comunicare politica, i-a felicitat pe participanti pentru curajul de a-si dori sa lucreze in consultanta politica. Insa, printre sfaturile pe care le-a dat a fost si acela de a avea in echipele lor si „un psihanalist” pentru politicienii pe care ii vor consulta, in viitor.
– Adrian Botan, Regional Creative Director, McCann Erickson, reprezentantul juriului pentu Advertising, i-a felicitat pe tineri pentru ca au renuntat la jargonul de marketing si au inteles ca, pentru a avea succes in fata unui client, o idee buna de campanie trebuie sa si distreze.
– Cristina Coman, conferentiar universitar, Universitatea bucuresti, reprezentanta juriului pentru proba de comunicare institutionala, le-a sugerat participantilor sa-si argumenteze mai bine propunerile de tactici, insa i-a felicitat pe toti pentru evolutia calitativa fata de anii trecuti.
Accesati aici lista completa a castigatorilor.