Sari direct la conținut

Reincep lucrarile la strapungerea Doamna Ghica-Bd. Chisinau. Din toamna viitoare bucurestenii vor putea ajunge direct din Doamna Ghica la Piata Delfinului

HotNews.ro
Strapungerea Doamna Ghica- Bd. Chisinau, Foto: Hotnews
Strapungerea Doamna Ghica- Bd. Chisinau, Foto: Hotnews

Primaria Capitalei a reinceput lucrarile la strapungerea Doamna Ghica- Bd. Chisinau, in septembrie 2012, artera care face legatura intre Soseaua Colentina si Soseaua Pantelimon urmand sa fie gata. Pentru terminarea drumului municipalitatea va mai plati 11 milioane de euro. In 2006 cand s-a inceput, intreaga lucrare costa 5,6 milioane de euro.

Primaria Capitalei a organizat in aceasta toamna licitatia pentru alegerea constructorului care va continua lucrarile la aceasta strapungere, contractul fiind atribuit consortiului SCT Bucuresti SA – TECNIC Consulting Engineering Romania SRL pentru suma de circa 11 milioane de euro. Reprezentantii municipalitatii sustin ca in perioada 2006-2008 a fost realizata doar 55 la suta din lucrare, noul constructor mai avand de realizat in prezent 45 la suta din artera. “Contractul de proiectare si executie pentru obiectivul de investitii mentionat a fost semnat in data de 28 octombrie 2011, iar in 31 octombrie s-a dat ordinul de incepere pentru proiectare. Durata de executie este de 10 luni. Au mai ramas de finalizat lucrarile la pasajul denivelat suprateran peste calea ferata (la care nu a fost executata decat o rampa, aflata intr-un proces avansat de degradare), de realizat 600 de metri de bulevard si de reabilitat alti 600 de metri de bulevard, de realizat exproprieri. In plus, urmeaza lucrari la retelele edilitare (constructie de noi retele, acolo unde exista deficit, relocari si inlocuiri). De asemenea, trebuie realizate legaturile cu cele doua bulevarde – Doamna Ghica si Chisinau”, potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei pentru HotNews.ro.

Din vara anului 2008 santierul a ramas abandonat. Pe langa continuarea lucrarii, acum Primaria Capitalei va plati si pentru repararea drumului, in care au aparut gropi si a rampelor la pasaj care sunt in stare avansata de degradare. “Constructorul, Lena Engenharia e Construcoes, a abandonat lucrarea in anul 2008 si, desi avea obligaţia, conform contractului, să asigure conservarea şi punerea în siguranţă a lucrarilor, acestea au rămas abandonate. După doi ani de negocieri cu constructorul, municipalitatea a decis rezilierea contractului, în octombrie 2010 fiind trimisă notificarea. Contractul cu firma Lena Engenharia e Construcoes a fost reziliat, in caz contrar nu s-ar fi putut realiza noua procedura de atribuire”, au mai precizat reprezentantii municipalitatii.

Lucrarile la strapungerea Doamna Ghica-Chisinau au inceput la sfarsitul anului 2006 si au fost sistate in vara anului 2008. Lungimea drumului este de 2 km, urmand sa faca legatura intre str. Doamna Ghica si Soseaua Pantelimon. Artera pleaca de la intersectia str. Doamna Ghica cu str. Heliade intre Vii, trece prin spatele parcului Lunca Florilor, ajunge pana la intersectia cu strada Fantanica, traverseaza calea ferata pe un pasaj suprateran, si ajunge in spatele Pietii Delfinului, la intersectia dintre bd. Chisinau cu Soseaua Pantelimon. Constructorul ales in 2006 a fost Lena Engenharia e Construcoes SA (Portugalia), iar valoarea contractului a fost de 5,6 milioane de euro. Primarul Sorin Oprescu a declarat in mai multe randuri ca lucrarile au fost oprite datorita exproprierilor dar si din cauza evaluării incorecte a devizului iniţial.

Potrivit informatiilor aparute in Ziarul Financiar, noul constructor, SCT Bucureşti, este una dintre cele mai mari companii de construcţii listate la bursă, cu afaceri de 92 mil. lei în 2010. SCTB este controlată de fondul de investiţii austriac Donau Finanz.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro