Renault alege Romania in detrimentul Frantei pentru constructia unei noi generatii de motoare economice pe benzina
Renault a decis sa construiasca din 2012 sau 2013 in Romania o noua generatie de motoare mici pe benzina, alegerea fiind in detrimentul unei uzine franceze unde se vor pierde intre 200 si 400 de locuri de munca din cauza schimbarii, scrie Liberation intr-un articol cu titlul: „Delocalizare – Renault arunca benzina peste foc”. Compania franceza spune ca nu e vorba de o delocalizare si adauga ca noile motoare ce vor fi construite in Romania si Spania nu sunt concurente pentru actuala generatie si au si alte puteri. Renault nu da detalii suplimentare despre noile produse, insa surse din grup spun ca noile motoare care vor echipa si Loganul vor avea cilindree intre 0,9 litri si 1,2 litri si vor fi turbo.
Renault va construi in Romania noua generatie de motoare mici pe benzina numita H4, iar Spania va fabrica motoarele H5.
Liberation scrie ca uzina romaneasca a fost aleasa in detrimentul uzinei mecanice franceze Douvrin (Pas-de-Calais) care in prezent fabrica motoarele din generatia D4 utilizate la Clio, Twingo si gama Logan. Cotidianul francez mai scrie ca urmarea deciziei ar fi ca la fabrica franceza isi vor pierde locurile de munca intre 200 si 400 angajati din totalul de 3.450 de oameni.
Un purtator de cuvant al Renault spune insa ca nu este vorba de o delocalizare, mai ales ca noile motoare H4 nu sunt concurente pentru D4 fiindca vor avea si alte puteri. Astfel, daca motoarele D4 au puteri intre 60 si 75 CP, noile motoare H4 vor avea puteri intre 90 si 115 CP. Renault mai spune ca noile generatii de motoare H4 si H5 vor inlocui actualele generatii produse in Spania, Romania si Turcia.
Renault, detinuta in proportie de 15% de statul francez, e presata de autoritati sa nu mute productia unor modele sau motoare in alte tari, iar dupa informatiile care au aparut acum un an, cum ca viitoarea generatie Clio va fi produsa in Turcia, a avut ca si consecinta convocarea sefului Renault la o intalnire cu Sarkozy.
Le Monde noteaza ca in timp ce PSA Peugeot- Citroen face 85% din motoare in Franta, la Renault nici 30% nu sunt facute in Hexagon.
Renault nu da detalii suplimentare despre noile produse, insa surse din grup, citate de 0-100.ro, spun ca noile motoare care vor echipa si Loganul vor avea cilindree intre 0,9 litri si 1,2 litri si vor fi turbo.