Sari direct la conținut

Renault anunță că noua companie Horse, care va cuprinde o parte din activitățile de la Dacia, își începe oficial activitatea

HotNews.ro
Logo Renault, Foto: Shutterstock
Logo Renault, Foto: Shutterstock

Renault anunța în 2022 o scindare, pentru a deveni mai eficientă, iar acum, grupul francez spune că HORSE, compania care va produce motoare termice și hibride, își începe activitatea. O parte dintre activitățile de la Dacia vor fi transferate către Horse, companie unde sunt acționari Renault. Geely și Aramco.

O parte dintra angajații Dacia de la Mioveni au fost transferați către noua companie Horse.

Noua companie, al cărei sediu se află la Madrid (Spania), dispune de 9.000 de salariați (foști angajați ai Renault Group), care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități anual. Ea dispune totodată de 3 centre R&D, cu o prezență în 7 țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia), spun cei de la Renault.

Uzinele Horse, Geely și Aurobay vor avea împreună capacitatea de a produce anual peste 5 milioane de motoare și sisteme de transmisie. Noua companie va avea o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de Euro și va dispune de 19.000 de angajați (din care 9.000 din cadrul HORSE).

La nivel global, ea va dispune de 22 situri de producție (uzinele Geely și Aurobay din China și Suedia) și uzinele și centrele R&D ale Renault Group / HORSE (din România, Portugalia, Spania, Turcia și America de Sud).

La 1 iulie, Horse a început activitățile în domeniul dezvoltării, producției și furnizării viitoarei generații de sisteme de propulsie termice și hibride cu emisii scăzute de carbon.

Horse va fi un furnizor global de sisteme de propulsie, dezvoltând tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Noua companie va fi furnizor pentru Renault, Dacia, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company. În viitor, HORSE va putea oferi tehnologii de sisteme de propulsie și altor companii auto, spune compania.

Sistemele de propulsie HORSE vor putea integra toate tipurile existente sau alternative de combustibili sau surse de energie (e-fuel, hidrogen GPL,CNG, etanol, etc.).

„În 2040, vehiculele pe combustie și hibride vor continua să reprezinte peste 50% din vânzările globale. HORSE va fi un deschizător de drum pe această piață cu tehnologia și cu soluțiile sale de propulsie cu emisii scăzute de carbon. Salariații HORSE din întreaga lume sunt pregătiți să facă din această companie o adevărată referință la nivel internațional în domeniul tehnologiei sistemelor de propulsie termice și hibride.

Producătorii auto Geely ȘI Renault GrouP vor crea, în săptămânile următoare, așa cum s-a anunţat la sfârșitul anului 2022, o nouă entitate combinând subsidiarele lor specializate în proiectarea și producția sistemelor de propulsie termică (în special Aurobay şi HORSE).

Aramco, care a semnat o scrisoare de intenție cu Renault Group şi Geely pe 2 martie 2023, evaluează o investiţie strategică în această nouă companie specializată în tehnologii de propulsie. Investiția Aramco ar urma să susțină creșterea companiei și să contribuie la activităţile cheie de cercetare și dezvoltare privind soluțiile de combustibili sintetici și tehnologiile bazate pe hidrogen de generație următoare.

Noua companie mixtă va oferi sisteme de propulsie și altor constructori de automobile și este deschisă pentru a primi noi acționari și parteneri interesați să colaboreze în domeniul motoarelor termice cu emisii scăzute de carbon.

Datorită acestui proiect, portofoliul combinat al Renault Group și Geely, precum și amprenta geografică a noii companii îi va permite să ofere soluții pentru 80% din piața globală a motoarelor cu combustie internă. Această creștere este generată atât de acoperirea geografică – cu acces la toate piețele din Europa, America Latină și de Nord și China, cât și de complementaritatea produselor, ceea ce permite să fie oferite soluții complete de propulsii cu emisii scăzute și tehnologii bazate pe hidrogen, spun cei de la Renault.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro