Sari direct la conținut

Renault, banuita ca foloseste de 25 de ani strategii frauduloase  pentru a pacali testele de omologare. Compania neaga ferm

HotNews.ro
Logo Renault, Foto: Renault
Logo Renault, Foto: Renault

Renault este banuita ca a apelat inca de acum 25 de ani la strategii frauduloase pentru pacalirea testelor de omologare la unele modele, arata documente ale Directiei Anti-Frauda, citate de AFP. Compania neaga cu fermitate acuzatiile, spune ca nu triseaza si ca toate vehiculele sunt omologate conform normelor in vigoare.

Constructorul, nu doar ca a apelat la practici frauduloase, ci se pare ca si directorii companiei stiau de acest lucru, arata un proces verbal al Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF).

Raportul a fost obtinut de ziarul Liberation si in el Renault este banuita ca ar fi folosit soft care sa permita motoarelor mai poluante sa indeplineasca normele de emisii de oxizi de azot doar in timpul testelor. Sunt date doua exemple de modele la care emisiile in trafic sunt de patru ori peste cele din laborator: Clio IV (Euro 5) si Captur (Euro 6). Sunt mentionate cu depasiri importante si versiuni de Kadjar si Talisman.

Raportul se concentreaza pe modele noi, dar mentioneaza si ca astfel de practici ilegale ar fi existat inca din 1990, fiind citat un tehnician care a parasit compania in 1997. Se pare ca a fost instalat un software care detecta cand masina este testata pentru omologare si motorul era adaptat astfel incat sa emita mult mai putine noxe.

Se pare ca de la acest raport, definitivat in noiembrie 2016, ar fi fost declansata ancheta judiciara impotriva Renault in ianuarie 2017. Ancheta se concentreaza pe modele Diesel Euro 5 si Euro 6 omologate dupa septembrie 2009.

Thierry Bolloré, al doilea om ca importanta in Renault, a dezmintit acuzatiile, precizand ca Renault nu triseaza, iar vehiculele sunt omologate conform reglementarilor in vigoare.

Sunt multe asemanari cu scandalul Volkswagen, chiar daca probabil numarul de masini implicate este mult mai mic. E de asteptat sa fie deschise procese si unii clienti vor cere despagubiri care pot merge pana la rascumpararea de catre Renault a vehiculului la pretul de cumparare.

Influentul sindicat CGT de la Renault cere ca directia de conducere sa faca lumina in acest scandal care deja dureaza de mult timp si face ca imaginea companiei sa aiba de suferit.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro