Renault l-a concediat pe directorul general adjunct Pelata, dar isi pastreaza omul nr. 1 Carlos Ghosn
Renault a tinut o sedinta extraordinara a board-ului de conducere care s-a „lasat” cu demiterea sau suspendarea a cinci oameni de la varful companiei, inclusiv cea a lui Patrick Pelata, directorul adjunct al companiei, dupa ce raportul de audit prezentat de autoritati a aratat ca au existat greseli grave de management in cadrul falsului scandal de spionaj industrial, anunta Le Figaro. Deloc surprinzator insa, directorul general Carlos Ghosn isi pastreaza pozitia.
Patrick Pelata isi va preda ‘scaunul’ imediat ce i se va gasi un inlocuitor, dar ar putea ramane in cadrul grupului totusi. Acesta si-a prezentat demisia pe 14 martie directorului general Carlos Ghosn, care a refuzat-o initial. Luni insa demisia a fost acceptata. Pelata s-a hazardat in luna ianuarie spunand ca Renault a fost victima unei retele organizate internationale de spionaj, fapt care a dus la plata unor despagubiri de peste doua milioane de euro.
Alaturi de Pelata alti patru directori vor parasi grupul, incepand cu Remi Loincloth, directorul diviziei de securitate, un colaborator apropiat al lui Carlos Ghosn. Acesta a condus ancheta interna, fara a verifica vreodata informatiile furnizate de catre subordonati.
Christian Husson, director juridic, este de asemenea sanctionat, ca si Jean-Yves Coudriou, directorul de resurse umane si Dors Laurence, secretar general.
Deloc surprinzator insa, directorul general Carlos Ghosn isi pastreaza pozitia. Eric Besson, ministrul Industriilor din Franta a declarat ca statul nu a vrut sa decapiteze compania, mai ales ca Carlos Ghosn, CEO al Renault si Nissan, este considerat liantul dintre partea franceza si japoneza.
Raportul prezentat in sedinta de luni a fost realizat de o firma din afara, dar controlata de catre comisia de audit a grupului, care cuprinde sase membri ai consiliului de administratie. Raportul a gasit „defectiuni grave” in managementul grupului.
Presa franceza scria vineri ca Renault va avea de achitat o „nota de plata” usturatoare dupa scandalul de spionaj industrial in care au fost concediati pe nedrept trei directori carora li s-au adus acuzatii false. Cei trei oficiali au primit pana acum despagubiri totale de peste doua milioane euro, insa mai cer alte 9 milioane dupa ce imaginea le-a fost grav prejudiciata.
Scurt istoric al cazului
Dupa o ancheta interna care a durat cinci luni, Renault a anuntat in ianuarie ca trei directori ar fi vandut pe bani grei informatii confidentiale. Compania a cerut autoritatilor franceze sa deschida propria ancheta, iar ministrii francezi s-au aratat extrem de suparati ca au aflat din presa de problemele de la Renault, si nu li s-a comunicat mai inainte, mai ales ca scandalul nu mai era demult doar o problema interna a producatorului auto fiindca se banuia ca secretele ar fi ajuns la o companie detinuta de statul chinez, astfel ca era o problema diplomatica.
Renault a dat afara trei directori pe care i-a gasit tapi ispasitori si – desi acestia au negat vehement ca ar avea vreo vina – compania si-a cerut abia in martie scuze fata de ei, admitand ca nu s-au gasit dovezi care sa-i incrimineze.
Renault va avea de achitat o „nota de plata” usturatoare dupa scandalul de spionaj industrial in care au fost concediati pe nedrept trei directori carora li s-au adus acuzatii false. Cei tre oficiali au primit pana acum despagubiri totale de peste doua milioane euro, insa mai cer alte 9 milioane dupa ce imaginea le-a fost grav prejudiciata, noteaza Le Parisien. Ramane de vazut cum va reactiona Renault: le va da sumele cerute sau va prefera sa se judece pentru a scapa mai ieftin.
Michel Balthazard, care a lucrat 32 de ani la Renault, a primit o indemnizatie de 480.000 euro si inca 750.000 pentru ca a fost concediat abuziv. El mai cere alte 3,2 milioane euro reparatii morale. Adjunctul sau Bertrand Rochette are 22 de ani vechime la Renault, a primit 700.000 euro si mai cere alti 3,5 milioane euro, in timp ce Matthieu Tenenbaum – al treilea director acuzat pe nedrept – cere inca 2,4 milioane euro. (Vlad Barza)
Citeste si: