Sari direct la conținut

Reprezentant Antifraudă fiscală: Sancțiunile la e-Transport nu vor fi aplicate direct. Vor fi luate în calcul eventualele erori materiale

HotNews.ro
ANAF - Fisc, Foto: Hotnews / Florin Barbuta
ANAF - Fisc, Foto: Hotnews / Florin Barbuta

Sancțiunile la e-Transport ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2023. ANAF și Autoritatea Vamală Română (AVR) a organizat o dezbatere în ceea ce privește un ordin referitor la acest lucru.

Teodor Georgescu, reprezentant al Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) a spus că sancțiunile nu vor fi aplicate direct, urmând să fie luate în calcul și eventualele erori materiale.

„Sistemul nu este făcut pentru a da sancțiuni, acestea urmând să fie aplicate numai justificat”, a spus el.

La e-Transport sunt mai multe tipuri de amenzi. Două dintre ele sunt:

  • Declararea în Sistemul RO e-Transport a unor cantități diferite de cele care fac obiectul transportului de bunuri se pedepsește cu amendă de la 10.000 la 50.000 în cazul persoanelor fizice sau cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei în cazul persoanelor juridice, precum şi confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate.
  • Conducătorul vehiculului de transport este obligat să prezinte la solicitarea organelor competente din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală sau Autorității Vamale Române documentele care însoțesc transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat. Dacă nu face asta, va fi sancţionat cu amendă de la 5.000 la 10.000 lei.

Ce decizii s-au luat în cadrul întâlnirii menționate, conform ANAF:

1. Cu privire la reglementarea prin ordin comun a unor eventuale erori materiale și a implicațiilor cauzate de acestea s-a convenit că erorile materiale nu pot fi reglementate, acestea urmând a fi analizate de la un caz la altul, făcându-se precizarea că sancțiunile nu vor fi aplicate direct, urmând ca inspectorii să ia în calcul și eventualele erori materiale.

2. Cu privire la solicitarea ca în cadrul datelor notificate părților implicate în transport să fie comunicate și datele referitoare la numărul documentului de transport care a stat la baza obținerii codului UIT, reprezentanțiil CNIF/DGAF au acceptat propunerea.

3. Referitor la propunerea cumulării condițiilor de greutate (500 Kg) și valoare (10.000 lei eventual cu creștere la 12.500 lei), propunere susținută și de reprezentanții altor companii/organizații prezente la dezbatere, reprezentanții ANAF/AVR au comunicat că propunerea a fost reținută urmând a fi înaintată conducerii ANAF/AVR/MF pentru o decizie.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro