Sari direct la conținut

Rețeaua Orange, indisponibilă pentru unii abonați din jurul orei 15.15 / Compania invocă o "secționare multiplă în rețeaua de fibră optică" / Problemele au început să se rezolve treptat după ora 17.30

HotNews.ro
Probleme Orange, Foto: Hotnews
Probleme Orange, Foto: Hotnews

Rețeaua mobilă Orange nu a fost disponibilă din jurul orei 15.15. Unii abonați au spus că timp de mai bine de o oră nu au putut folosi telefoanele nici măcar pentru a suna. Într-un mesaj pe Facebook, compania a anunțat că o parte dintre clienți au avut dificultăți în accesarea serviciilor de voce și date, precum și a aplicațiilor Orange, din cauza „secționării multiple în rețeaua de fibră optică”. După ora 17.30, compania a transmis că serviciile au început „să revină gradual la parametrii normali de funcționare”.

UPDATE (20:35) Orange a revenit cu detalii miercuri seara despre incidentul de rețea. Redăm mai jos integral, explicațiile companiei:

  • ”Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienţii noştri au întâmpinat dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date, precum şi a aplicațiilor Orange. Această situaţie a apărut ca urmare a unor secționări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren și au repus serviciile în funcțiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcționare la ora 17:40.
  • Secționările care au afectat rețeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în județul Mehedinți și de lucrări de construcții civile, fără legătură cu rețeaua Orange, în județele Brașov și Bistrița-Năsăud. Din păcate, astfel de situații nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1200 de incidente de secționare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienților noștri. De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în rețeaua Orange folosim dublă protecție și, în anumite cazuri, chiar triplă protecție a infrastructurii de fibră optică.
  • Situația excepțională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecție a magistralelor principale de fibra optică au fost secționate simultan, conducând la izolarea unor echipamente și platforme de servicii critice pentru rețea. Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților noștri pentru înțelegere.”

UPDATE 18.20 Orange anunță că serviciile de voce, date, precum și aplicațiile operatorului funcționează în parametrii normali.

Compania le recomandă celor care au încă probleme să închidă și să redeschidă telefonul.

UPDATE 17.35 Orange anunță că serviciile încep să revină gradual la parametrii normali de funcționare.

Potrivit companiei, au fost identificate 3 secționări ale rețelei de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți. Două dintre secționări au fost simultane, iar tehnicienii au reușit să remedieze avaria cauzată de prima secționare și sunt în continuare pe teren.

UPDATE: La 17.15, la două ore de la începerea problemelor, oamenii scriu în continuare pe Facebook că nu pot suna sau nu pot fi sunați.

Sunt oameni care spun pe facebook că și POS-urile din unele magazine au probleme de funcționare.

Tot pe Facebook utilizatori Orange România scriu că au probleme cu roamingul în străinătate. Este însă imposibil să estimăm amploarea problemei.

În București, clienții Orange nu pot suna în aceeași rețea, primind următorul mesaj:

  • „Rețeaua celulară nu este disponibilă. Conectați-vă la o rețea wireless pentru a efectua un apel”.

Potrivit cititorilor HotNews.ro probleme ar fi și în țară, nu doar în București.

Ce spune compania

Orange a anunțat, pe Facebook, că o parte dintre clienții companiei au dificultăți în accesarea serviciilor de voce și date, precum și a aplicațiilor. „Această situație se manifestă ca urmare a secționării multiple în rețeaua de fibră optică. Colegii noștri din departamentul Tehnic lucrează deja la remedierea problemei”, afirmă compania.

Într-o oră de când compania a pus mesajul în care dă un motiv pentru defecțiunea majoră s-au adunat peste 1.000 de comentarii la postare. Mulți glumesc, alții spun că se vor abona la alți operatori, iar alții spun că este incredibil că totul durează atât de mult.

Iată unul dintre cele mai simpatice mesaje

Acum că nu merge rețeaua am stat și eu de vorbă cu familia..nu știam că sunt oameni așa de treabă

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro