Returnarea produselor in 10 zile in comertul online. Se va schimba ceva? (sau cum a fost la Gpec 2009)
Am fost ieri la Galele premiilor e-commerce 2009. Interesant si bun, ca si anul trecut. Cu castigatori cu premii si castigatori care au capatat experienta.
Am raspuns la citeva intrebari la Gala, dintre care doua mi s-au parut suficient de interesante pentru a le relua pe blog. (si poate ma voi mai referi la una din ele in zilele ce urmeaza)
1. Referitor la dreptul de returnare a produselor in termen de 10 zile lucratoare, magazinul online isi poate rezerva dreptul de a retine din valoarea produselor comandate o taxa de utilizare si/sau o taxa de procesare administrativa in functie de constatarile realizate referitoare la starea produsului si a accesoriilor returnate (produs desigilat, incomplet, defect, avariat, etc.)?
1. Raspuns scurt: Nu, dar…
Paranteza – chiar e o chestiune interesanta, am intalnit la multe din magazinele jurizate o dispozitie similara.
Raspuns lung: Din punctul meu de vedere dispozitia legala in domeniu art 7, OG 130/2000 nu trebuie interpretata eronat.
Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Citeste restul materialului si comenteaza pe Drept&Internet.