Revine trenul direct București – Istanbul. De ce pierde clar lupta cu autocarul sau mașina personală
În anii pandemiei nu a mai circulat trenul direct București – Istanbul, însă acum revine cu curse zilnice, timp de patru luni. Marea problemă este că face 18 ore și jumătate până la gara Halkali, din cauza vitezelor mici și a staționărilor numeroase, mai ales la granițe. Sunt 809 km cu trenul și viteza medie ajunge să fie sub 45 km/h.
O călătorie de la Bucureşti Nord la Halkali/Istanbul (sau retur) costă 53,2 euro la vagon cușetă cu 4 locuri.
Cu autocarul sau cu mașina personală drumul București – Istanbul poate dura și sub 12 ore. Cu trenul durează o veșnicie fiindcă este ocolit și lent drumul București – Videle -Giurgiu, iar în vămi se stă total peste trei ore. Nici în Bulgaria vitezele nu sunt grozave, plus că trenul oprește în 29 de gări. La Gorna Oriahovița (nod feroviar), lângă Veliko Târnovo, este o staționare de o oră.
Trenul pleacă la 10.55 din Gara de Nord și ajunge la 5.34 dimineața în gara Halkali, situată la 27 km de cea mai cunoscută gară a capitalei turce: Sirkeci.
Același tren are deja în componență vagoane către Sofia, respectiv Varna. Drumul până la Varna durează nouă ore, la fel de lung este și până la Sofia.
La Varna trenul ajunge la ora 20.00. La întors pleacă din Varna la 7.30 și ajunge în București la 17.05.
De la București la Sofia sunt 509 km, iar de la București la Varna, 357 km.
Trenul către Halkali/Istanbul va avea în compunere un vagon cușetă.
Un bilet pentru o călătorie, Bucureşti Nord – Varna costă 22 euro, iar Varna – București Nord costă 28,2 euro la vagon clasa a 2-a.
Un bilet pentru o călătorie de la Bucureşti la Sofia (sau retur) costă 29,8 euro la clasa a 2-a.
Vagoanul către Istanbul va circula până la 3 octombrie. La întors, trenul pleacă din Halkali la ora 21.40 și face 19 ore și 25 minute până la București (sosire la 17.05).
Până acum trei ani la acest tren era atașat un vagon către Salonic (Grecia), dar nu era foarte popular fiindcă era vorba tot de 19 ore de drum.