Sari direct la conținut

Ce a făcut Revolut ca nouă măsură de siguranță dacă pierdeți sau vi se fură telefonul

HotNews.ro
Aplicația Revolut, Foto: © Rafael Henrique | Dreamstime.com
Aplicația Revolut, Foto: © Rafael Henrique | Dreamstime.com

Revolut introduce, în prag de vacanţă, o nouă funcţie de securitate pentru a proteja fondurile clienţilor de hoţii de buzunare, transmite Agerpres. Banca digitală, cu peste 3,5 milioane de clienţi retail în România şi 40 de milioane la nivel global, introduce funcţia Protecţia Fondurilor, un nivel suplimentar de verificare a identităţii în aplicaţie.

„Cu ajutorul acestuia, clienţii îşi vor putea proteja mai bine economiile sau investiţiile, împiedicându-i pe eventualii hoţi de telefoane mobile să aibă acces la banii deţinuţi în Revolut. Protecţia Fondurilor este un nivel suplimentar de securitate, bazat pe recunoaşterea facială, care, odată activat, va face imposibilă retragerea de fonduri din contul utilizatorului, dacă telefonul acestuia ajunge în mâna unor răufăcători sau dacă parolele sunt compromise”, se menţionează într-un comunicat al Revolut.

Potrivit sursei citate, multe bănci mizează doar pe un factor de autorizare biometrică (recunoaşterea facială sau recunoaşterea amprentei digitale), de obicei incluse în soft-ul aparatului telefonic sau care se activează la deschiderea aplicaţiei.

„În unele cazuri, răufăcătorii pot schimba imaginea pentru recunoaştere sau pot înlocui amprenta pentru acces. Pentru un control suplimentar, Revolut a adăugat Protecţia Fondurilor, prin care utilizatorul trebuie să-şi verifice identitatea pentru a avea acces la conturile de economii. Aceasta se realizează prin compararea propriei imagini cu fotografia încărcată în aplicaţie, atunci când clientul a trecut prin procesul de onboarding. În acest fel, chiar dacă mecanismele de autentificare bazate pe amprentă sau parolă sunt compromise, clientul tot îşi poate ţine în siguranţă fondurile din contul de economii, pe cele investite în instrumentele de tranzacţionare, criptomonede sau metale preţioase”, se mai precizează în comunicat.

Revolut este una dintre primele instituţii financiar-bancare care implementează această soluţie, iar momentul nu este întâmplător – în timpul vacanţei de vară când utilizatorii călătoresc mai mult sau participă la festivaluri, riscul de a fi victime ale hoţilor de buzunare creşte.

Furtul telefoanelor, un risc major

Potrivit statisticilor publicate de presa britanică, în Regatul Unit, la nivelul anului 2022, s-a furat un telefon la 6 minute (în medie). În România, în 2023, 38% dintre fraudele înregistrate în rândul utilizatorilor Revolut au fost din categoria fraudelor neautorizate, iar 69% din sumele pierdute ca urmare a fraudelor au avut drept cauză furturile (sursa: Raportul Revolut FinCrime în 2023).

Clienţii sunt, de asemenea, expuşi riscului de a li se compromite parolele dacă lasă la vedere ecranul telefonului atunci când introduc parolele de la aplicaţiile de banking sau se pot confrunta cu sustragerea telefonului chiar în intervalul în care conturile sunt neprotejate. Cum tot mai mulţi clienţi Revolut folosesc aplicaţia bancară pentru a face conturi de economii sau pentru investiţii, fondurile economisite fiind de 2,6 ori mai mari decât depozitele din conturile curente, clienţii Revolut au nevoie şi de funcţionalităţi avansate de protejare a acestora.

„Pentru noi, frauda şi pierderile financiare sunt subiecte foarte serioase. Având în vedere că furturile de telefoane sunt în creştere, mai ales în timpul concediilor, Protecţia Fondurilor a fost creată pentru a diminua efectele acestui fenomen, oferind clienţilor noştri şi mai multă siguranţă atunci când călătoresc. Utilizatorii vor putea fi liniştiţi ştiind că, şi în cazul în care telefonul lor este pierdut sau furat, economiile obţinute din greu sunt mai în siguranţă”, a afirmat Woody Malouf, şeful Departamentului FinCrime la Revolut.

Protecţia Fondurilor se lansează luna aceasta ca parte a hub-ului de instrumente de securitate Revolut Secure, în care sunt reunite funcţiile Revolut destinate creşterii nivelului de protejare a banilor deţinuţi de utilizatorii băncii digitale. Revolut dispune, de asemenea, de sisteme solide de protecţie a fondurilor clienţilor, inclusiv bazate pe modele de inteligenţă artificială, şi de o echipă de peste 4.000 de profesionişti instruiţi în domeniul criminalităţii financiare (specialişti în fraudă, experţi în analiza datelor, experţi financiari). În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecţie pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor.

Revolut este o bancă licenţiată, care ajută utilizatorii să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Regatul Unit, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, 40 de milioane de clienţi din lume folosesc zeci de produse inovatoare Revolut pentru a realiza mai mult de o jumătate de miliard de tranzacţii pe lună.

INTERVIURILE HotNews.ro