Ringier a vandut lui Dinu Patriciu publicatiile din Ucraina. Update 1: Urmeaza Romania? se intreaba Tolontan, pe blogul sau.
(ultima actualizare 18:00) Grupul elvetian Ringier a confirmat oficial, joi, ca vinde compania subsidiara Free Media Ucraina catre Adevarul Holding SRL. Tranzactia este confirmata oficial si de Adevarul SA, ambele trusturi tacute pana acum pe acest subiect.
UPDATE 1: „Catalin Tolontan, pe blogul sau apreciaza ca spectaculoasa tranzactie sporeste rumoarea unui alte variante: Adevarul [Holding srl] negociaza cu Ringier si vinzarea anumitor titluri din Romania sau chiar a operatiunilor integrale de la Bucuresti.”
Grupul elvetian Ringier a confirmat oficial, joi, ca vinde compania subsidiara Free Media Ucraina catre Adevarul Holding SRL. Tranzactia, ce vizeaza cotidianul ucrainean Blik, fusese anuntata in premiera in aceasta vara de presa rusa, insa nu a fost, pana acum, confirmata nici de Ringier, nici de grupul de presa al omului de afaceri Dinu Patriciu. Potrivit unui comunicat transmis tot joi de Adevarul, „operatiunile din Ucraina vor fi coordonate de la Bucuresti de noua structura creata in Adevarul Holding, Divizia Internationala si Reviste”.
Aceasta divizie este condusa de Razvan Ionescu, fost redactor-sef la Evenimentul Zilei, ziar editat de Ringier Romania.
Potrivit unui comunicat transmis joi de Ringier, Free Media Ucraina, achizitionata in primavara anului 2006, are 106 angajati, iar Ringier „a facut aceasta achizitie din motive strategice; asteptarile fata de piata din Ucraina nu au fost in general confirmate. In viitorul apropiat Ringier se va concentra pe activitatile de succes pe care le are in Europa Centrala si de Est”.
Potrivit aceluiasi comunicat, „SC Adevarul Holding SRL va prelua conducerea companiei si a intregii echipe. Marco Stettler, actualul general manager, va asigura predarea operatiunilor din Kiev pana la finele lunii octombrie, urmand sa preia ulterior o noua pozitie de conducere in cadrul Ringier AG”.
Comunicatul in acelasi sens transmis de Adevarul, tot joi, arata ca „pasul facut pe piata din Ucraina e o premiera pentru un publisher roman si, deopotriva, o etapa strategica importanta in viziunea de dezvoltare a grupului Adevarul”. Acelasi document arata ca „una dintre prioritatile integrarii Blik e tocmai fructificarea tuturor sinergiilor cu tabloidul Click, aflat intr-o spectaculoasa crestere de tiraj si audienta”, avand 130.000 de exemplare vandute zilnic pe piata din Romania.
Acelasi comunicat mentioneaza ca „multe dintre proiectele demarate la jumatatea anului 2007 si pe parcursul anului 2008 sunt pe cale sa devina vizibile publicului larg in aceasta toamna si la inceputul anului viitor”.
In august, anuntand in premiera preluarea Blik de catre „Rompetrol”, publicatia rusa Kommersant cita un specialist potrivit caruia ziarul ucrainean „in Europa de Est, in doi-trei ani ar fi doborat toata concurenta, dar in Ucraina au pierdut pe toata linia”. Tirajul real al Blik, scria atunci publicatia rusa, s-ar situa in jurul a 12.500 de exemplare pe saptamana, pe cand cel anuntat oficial pana atunci era de peste 90.000 de copii pe editie, cu o aparitie gratuita lunea, full color.