Ringier isi internalizeaza vanzarile de publicitate online la inceputul anului viitor
Ringier Romania isi va internaliza vanzarile de publicitate online pentru toate siteurile din portofoliu incepand de anul viitor, scrie Pagina de media. In cadrul diviziei online infiintate in cadrul Ringier anul acesta, activitatile de marketing si vanzari sunt coordonate de Andrei Frunza, care a declarat pentru HotNews.ro ca in relatia cu regiile de publicitate contractele sunt scadente la finele anului, iar din ianuarie scopul este „sa preluam cat mai mult din partea de vanzare”.
Printre siteurile Ringier se numara Libertatea.ro, EvZ.ro, Capital.ro, si Unica.ro (site transformat recent intr-un portal pentru femei), vanzarile fiind impartite pana acum intre regiile ARBOinteractive (EvZ.ro) si Splendid Interactive (Libertatea.ro, Capital.ro).
Interesul pentru internalizarea vanzarilor a fost sugerat inca de la lansarea diviziei online, cand Andrei Frunza a fost desemnat sa conduca departamentul de marketing si vanzari, printre obiectivele caruia se numara si realizarea de „proiecte inovatoare pentru promovarea pe piata publicitatii”.
Potrivit lui Andrei Frunza, Ringier a inceput vanzari directe inca de anul acesta, iar decizia de internalizare se explica prin faptul ca „ii va ajuta pe clienti, care vor avea un partener mai aproape de nevoile lor, nu atat ca spatiu media, cat din punct de vedere al sprijinului oferit. Este o masura in linie cu strategia la nivel de grup”. El nu exclude continuarea colaborarii cu regiile, insa „cu siguranta nu vom mai putea vorbi de exclusivitate pe partea de vanzari”. Iar in privinta unor pachete cross-media (presa scrisa si online), Andrei Frunza spune ca „este cu siguranta o abordare care ne intereseaza si care cred ca va fi potrivita” pentru brandurile grupului.
Echipa de vanzari, alcatuita pentru inceput din opt oameni, conform pozitiilor bugetate, urmeaza sa creasca pe masura ce va creste si volumul activitatilor de vanzare de publicitate.
Datele de trafic pentru principalele siteuri Ringier in octombrie a.c., potrivit SATI:
- Libertatea.ro – 1,3 milioane unici, 45,6 milioane vizualizari
- EvZ.ro – 934,2 mii unici, 18,3 milioane vizualizari,
- Capital.ro – 512,7 mii unici, 2,8 milioane vizualizari