Sari direct la conținut

Ringier Romania, pierderi de 13,6 milioane euro in 2009: “Fara Romania, afacerea din Europa Centrala si de Est ar fi fost relativ stabila”

HotNews.ro

Dupa 2009, „suntem cu totii in viata, dar am cazut de pe un munte foarte mare”, a spus, marti, seful operatiunilor Ringier Romania, Marius Hagger, intr-o conferinta in care au fost prezentate rezultatele grupului de presa: pe plan local, Ringier a inregistrat o pierdere neta de 57,6 milioane RON (13,6 milioane euro) si o cifra de afaceri de 124,3 milioane RON (29,3 milioane euro). Ringier priveste anul 2010 precaut, vazand „sanse” in consolidarea pietei media si in achizitii, mai ales in domeniul digital, dar si „riscuri” – in instabilitatea economica, in distributia inca fragila de presa si in masuri guvernamentale cu impact negativ asupra consumului si publicitatii.

  • Rezultatele grupului Ringier la nivel international, aici

Grupul Ringier a vandut, recent, publicatiile Capital si Evenimentul Zilei omului de afaceri Bobby Paunescu si a inchis revista Diva, apeland totodata la ample restructurari.

Pentru acest an, Ringier Romania – care nu a fost inclusa intr-un joint venture regional Ringier-Axel Springer, putand sa adere la acesta doar in cazul unei redresari – spune ca-si va concentra resursele pe consolidarea principalului titlu ramas in portofoliu, Libertatea, care a pierdut pozitia de lider de piata in ultimul an. Isi va pastra portofoliul online si cel de reviste, spun reprezentantii companiei. In privinta unei posibile vanzari a partii detinute in postul Kanal D, Christian Unger, CEO Ringier, a fost precaut in declaratii: „Nu putem spune lucruri concrete, observam piata si alternativele pe care le avem. Focusul principal este pe afacerea de ziare si reviste”.

Rezultate Ringier Romania in 2009:

  • cifra de afaceri de 124,3 milioane Ron, fata de 171,8 milioane in 2008
  • pierdere neta de 57,6 milioane Ron, fata de un profit de 13 milioane in 2008
  • reducerea personalului de la 693 angajati in 2008 la 646 in 2009 (inaintea restructurarilor de la inceputul acestui an)

Predictii pentru 2010:

  • „sanse”: continuarea procesului de consolidare a pietei media si existenta unor posibile tinte de achizitii „interesante”, in toate domeniile, dar mai ales in domeniul digital, „pentru ca preturile au scazut mult” (Marius Hagger)
  • “riscuri”: instabilitatea economica, cresterea ratei somajului, distributia inca fragila de presa scrisa, masuri guvernamentale cu impact negativ asupra consumului si publicitatii

Tinte Ringier:

  • redresare, necesara pentru ca Ringier Romania sa adere la compania regionala anuntata de Ringier si Axel Springer
  • martie – prima luna cu EBITDA pozitiv
  • sa ajunga pe profit in 2011, cand piata de publicitate va incepe sa-si revina, in 2010 fiind de asteptat, inca pierderi
  • sa transforme tipografia Ringier din Romania in lider de piata pe segmentul ziare

Oficialii grupului Ringier despre rezultatele grupului si despre operatiunea din Romania

Michael Ringier, presedintele grupului elvetian:

  • e foarte posibil ca si Romania sa faca parte din joint venture-ul anuntat la nivel regional cu Axel Springer
  • Ne e clar, acum, ca drumul spre viitor functioneaza doar prin digitalizarea afacerii si dezvoltarea de domenii noi
  • dorim ca Ringier AG sa ramana o firma privata pe care sa o controlam 100%, de aceea am apelat la joint venture-ul cu Axel Springer, in formula 50%-50%, pentru Europa Centrala si de Est

Christian Unger, CEO Ringier:

  • Scaderile din Europa Centrala si de Est (-20,5% scaderea cifrei de afaceri in 2009 fata de 2008) au drept cauza, in mare masura, scaderea din Romania. Fara Romania, afacerea din regiune ar fi fost relativ stabila.
  • La nivel regional, in ultimul trimestru din 2009 am avut o stabilizare, lucru ce se mentine in primul trimestru din 2010, dar nu avem crestere. O stabilizare pe termen lung a pietei de publicitate vedem doar in 2011.
  • Despre speculatiile privind posibila intentie de a parasi Romania: In bilantul pe 2009, ati vazut, Romania e tara care a scazut cel mai mult, contrar unui bilant relativ echilibrat in grupul Ringier. Dar noi credem in aceasta tara si stim ca o sa dureze cativa ani pana sa redevina profitabila. Suntem de ceva timp aici si suntem convinsi ca vom ajunge din nou la scenariul pozitiv. Suntem convinsi ca Romania va ramane pe viitor o tara cu care sa lucram.
  • Despre posibile planuri de a vinde participarea in Kanal D: “Nu putem spune lucruri concrete, observam piata si alternativele pe care le avem, focusul principal e pe facerea de ziare si reviste. Pe moment ramanem cu angajamentul nostru la Kanal D, dar nu este un punct strategic. Daca am avea alte optiuni, ne-am putea schimba atitudinea. Daca va uitati la istoria Ringier, veti vedea ca atunci cand construim o marca nu o vindem pe termen scurt, se intampla foarte rar acest lucru”.

Marius Hagger, directorul Ringier Romania:

  • “Suntem cu totii in viata, dar am cazut de pe un munte foarte mare”
  • Intrebat despre ponderea pe care o va avea Libertatea in conditiile in care Ringier isi dezvolta tipografia si servicii precum distributia, oferite si altor companii: Libertatea va avea o cota majora in rezultatul total al Ringier pe 2010
  • Piata de publicitate print a scazut cu 51% in Romania in 2009 comparativ cu 2008 si este de asteptat sa scada in continuare cu 35% anul acesta
  • Ringier a pierdut pozitia de lider in ceea ce priveste tirajul vandut in favoarea Adevarul Holding, care a ajuns nr.1 prin afacerea de carte si DVD
  • Din punct de vedere al volumelor de publicitate print, cotele de piata s-au nivelat in 2009, existand cinci jucatori cu cote de piata de 11-16% (Publimedia, Sanoma, Realitatea-Catavencu, Ringier, Intact)
  • Despre planurile privind Kanal D: “In general, este un moment foarte prost sa vinzi ceva, e un moment mult mai bun sa cumperi”
  • Facem foarte putini bani din domeniul online si vom incerca sa rezolvam aceasta situatie prin achizitii, cel mai probabil din 2011, cand lucrurile vor incepe sa mearga mai bine.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro