Sari direct la conținut

Romania a fost inclusa intr-un nou traseu rutier care va lega Marea Baltica, Marea Neagra si Marea Mediterana

HotNews.ro
Via Carpatia, Foto: spedycje.pl
Via Carpatia, Foto: spedycje.pl

Reprezentantii ministerelor transporturilor din sapte tari europene, printre care si Romania, au semnat vineri la Lancut, in Polonia, declaratia „VIA CARPATIA” privind extinderea celei mai scurte rute de transport rutier de-a lungul axei nord-sud, informeaza Ministerul Transporturilor. Aceasta ruta conecteaza Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria si Grecia.

Semnarea „Declaratiei Via Carpatia” constituie un pas important in dezvoltarea legaturilor de transport dintre Statele Membre UE, in contextul actual al politicii de revizuire a retelelor traseuropene de transport TEN-T, a afirmat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu

„Consider ca un aspect deloc de neglijat este acela ca in dezvoltarea viitoare a proiectului „Via Carpatia” se impun demersuri comune ale partilor implicate ca, pe langa promovarea in comun a acestui proiect in reteaua centrala TEN-T, sa fie intreprinse demersuri de identificare a unor noi legaturi de interconectare dintre proiectul Via Carpatia si proiecte prioritare de transport ale unor state europene si asiatice”, mai spune Anca Boagiu

Initial, Via Carpatia urma sa faca legatura doar intre patru tari: Lituania, Polonia, Slovacia si Ungaria. Ulterior au fost incluse in proiect si Romania, Bulgaria si Grecia.

Prin Declaratia semnata la Lancut, ministrii transporturilor din Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria si Grecia au acceptat propunerea Romaniei privind cele doua directii ale traseului pe teritoriul Romaniei:

  • spre portul Constanta, realizandu-se o legatura rutiera directa de mare viteza intre Marea Baltica si Marea Neagra
  • spre frontiera romano-bulgara – viitorul pod mixt (rutier/feroviar) peste Dunare de la Calafat (RO)-Vidin (BG) – cu posibilitatea prelungirii proiectului Via Carpatia spre frontiera sudica a Uniunii Europene.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro