Romania libera: Castiguri pentru agentiile de turism
Reprezentantii agentiilor de turism spun ca peste 20.000 de bucuresteni au profitat de zilele libere oferite cu ocazia desfasurarii la Bucuresti a Summitului NATO si de ofertele speciale pregatite cu aceasta ocazie de agentii, luandu-si o minivacanta, fie de cateva zile, fie o saptamana intreaga.
Pachetele turistice speciale pregatite pentru minivacanta NATO au fost vandute in proportie de 100% si in unele cazuri cererea a depasit cu mult oferta, agentiile fiind puse in situatia de a improviza oferte speciale.
„Conform estimarilor noastre, peste 20.000 de turisti au fost plecati in tara sau in strainatate in perioada 31 martie-6 aprilie, iar valoarea pachetelor achizitionate se ridica la circa 6 milioane de euro”, a spus Traian Badulescu, purtator de cuvant al ANAT. Acesta spune ca pretul mediu al unui sejur s-a situat in jurul valorii de 250-300 de euro, fiind solicitate in special destinatiile turistice interne. „Destinatiile interne au detinut in aceasta perioada o pondere de circa 70% din totalul vanzarilor. Cele mai solicitate destinatii au fost pensiunile rurale din judetul Brasov, din zona Bran-Moeciu, dar si cele din Maramures si Bucovina, statiunile de pe Valea Prahovei si cele de pe litoral”, a adaugat Badulescu.
Potrivit estimarilor directorului de marketing al agentiei de turism J’Info Tours, Cristina Irimia, o treime din turistii care au plecat in vacanta in perioada summitului au preferat destinatiile externe.