Sari direct la conținut

Romania libera s-a relansat: o noua imagine, acelasi format, pret mai mare

HotNews.ro

Cotidianul Romania libera a aparut, luni, pe piata cu o noua infatisare si o noua structura a continutului. Ziarul isi pastreaza, insa, multe dintre elementele cu care si-a obisnuit cititorii, inclusiv formatul mare (broadsheet) si vechiul logo, trecut sub cel nou, format din doua litere – RL. Relansarea vine la un an dupa ce, in cadrul unei conferinte desfasurate la Bucuresti, Mario Garcia – cel care a refacut in ultimele luni design-ul ziarului, a afirmat despre Romania libera ca este „din categoria ziarelor de moda veche”.

  • Citeste si: Iulian Comanescu pe blogul sau„miza reala a ceea ce se intampla la “Romania libera”: continutul. Diferitele face lifturi ale unor titluri ca “Ziua”, “Evenimentul zilei” sau “Gandul” arata destul de clar ca problema presei serioase din Romania nu e in primul rand una de grafica.”

Relansarea RL, pe scurt:

  • Ziarul a aparut, luni dimineata, intr-o noua varianta a versiunii tiparite, dar nu si a celei online, care urmeaza sa fie relansata. Recent, Mario Garcia a explicat faptul ca nu i s-a cerut sa redeseneze decat versiunea print, desi el ar fi preferat sa conceapa relansarea incepand cu versiunea online
  • Ziarul a aparut in doua caiete de cate opt pagini – unul dedicat actualitatii, iar al doilea – intitulat „Viata RL”. Alaturi de acestea au aparut, intr-un format de asemenea schimbat, si doua suplimente – unul de mica publicitate si unul de angajari
  • Formatul broadsheet este mentinut
  • Prima pagina pune accentul pe imagine (8 fotografii+1 reclama+elemente infografice); include sloganul „Viata, iesita din tipar”; materialul de deschidere este un episod din seria „Incognito”; include multe trimiteri in paginile ziarului si prima parte a unui editorial ce explica schimbarile din ziar
  • Pagina 2 include rubrici deja clasice, precum „Fotografia zilei”, „Puncteaza/Incaseaza”, titluri din presa internationala, „Declaratia zilei” si „Intrebarea zilei”, o analiza pe teme de politica externa, o continuare a editorialului din prima pagina si doua stiri scurte
  • Unele articole din ziar includ trimiteri catre mai multe informatii pe site-ul ziarului
  • Pretul ziarului este de 1,9 lei, cu 0,5 lei mai mult decat pana acum si cu 0,7 lei mai mult decat Jurnalul National sau Evenimentul Zilei – acesta din urma fiind un alt cotidian care s-a relansat recent

Pe langa noul design, ziarul are si o noua formula de abordare a informatiei. Redactorul-sef al ziarului, Dan Turturica, explica noua structura a publicatiei intr-un editorial: „ziarul va contine, incepand de astazi, doua caiete cu personalitate distincta, care vor fi Yin-ul si Yang-ul Romaniei libere. Primul va reflecta, ca si pana acum, actualitatea politica, economica si sociala, dar va contine si zona publicistica (…) Al doilea caiet se numeste „Viata”. De ce „Viata”? Pentru ca acopera subiectele care ne fac cel mai des sa simtim ca traim, ca ne bucuram de viata, dar si cele care ne ajuta sa traim o viata mai lunga, mai sanatoasa, mai frumoasa.”

  • Dan Turturica, in editorialul de luni: „Pe scurt, pentru ca televiziunea si internetul va raspund deja la intrebarile „cine?”, „ce?”, „cand?” si „unde?”, articolele din editia tiparita va vor da raspunsuri la celelalte doua intrebari fundamentale – „cum?” si, mai ales, „de ce?”. In plus, vom cauta sa raspundem cat mai des si la intrebarea „ce urmeaza?”, pentru a va oferi o perspectiva cat mai limpede asupra viitorului”.
  • La randul sau, Mario Garcia, autorul noului design, scrie despre relansare si despre cum au fost alese diverse elemente de design pe blogul sau.
  • Vezi pe blogul lui Catalin Tolontan cum vad noul ziar Romania libera Marian Toader si Cristi Lipan, cei care au refacut in ultimii ani designul multora dintre ziarele romanesti.

Vezi unul din spoturile RL:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro