Sari direct la conținut

Romania prezinta primul plan de instalare a prizelor pentru masini electrice. Cine poate aplica si care sunt limitele financiare

HotNews.ro
Statia de incarcare de la Cora Lujerului, Foto: Hotnews
Statia de incarcare de la Cora Lujerului, Foto: Hotnews

​In Romania sunt doar cateva zeci de masini electrice si de puncte de incarcare, iar Ministerul Mediului a prezentat astazi primul plan mai clar de subventionare a dezvoltarii unei retele de prize. Bugetul total este de 70 milioane lei, iar cuantumul de finantare este de maxim 200.000 euro/proiect, fiind eligibile institutii si firme din orase cu peste 50.000 de locuitori. Daca programul va avea succes vor fi instalate cateva sute de prize, iar ministerul finanteaza 80% din proiect, cu restul urmand sa vina beneficiarul. Anunturile au fost facute de Cristiana Pasca Palmer la un eveniment organizat de supermarket-urile Cora care vor pune statii de incarcare la toate cele 11 magazine din tara.

Daca in tarile mari ale Europei se vand cateva mii de masini 100% electrice in fiecare an, la noi nu se vand nici 50, desoo autoritatile vorbesc despre stimularea acestui segment al masinilor ecologice inca din 2011. Vineri a fost prezentat primul plan concret. Nu este ideal, insa este un punct interesant de discutie.

Ministerul a deschis anul acesta o linie de finantare noua, Rabla Plus, care cuprinde un buget de 70 milioane lei pentru sustinerea instalarii prizelor de incarcare si cinci milioane lei pentru achizitia de masini electrice.

Vineri a fost prezentat ghidul de finantare pentru infrastructura electrica, acesta fiind timp de zece zile lucratoare in dezabtere publica si apoi ar trebui lansat.

Programul de sustinere a instalarii prizelor de incarcare se adreseaza primariilor din orasele cu peste 50.000 de locuitori, dar si institutiilor publice si agentilor economici din aceste localitati. Sunt eligibili si agentii economici care au sediile langa autostrazi.

„Cuantumul de finantare este de pana la 200.000 euro/proiect, deci per aplicant pentru infrastructura electrica, iar asta inseamna in jur de 900.000 lei. Pretul variaza foarte mult in functie de priza. La unele iti poti incarca masina intr-o ora, acestea fiind mult mai scumpe, dar sunt si altele care costa mult mai putin. Nu exista o restrictie, aici se poate aplica pentru orice tip de priza”, spune Cristiana Pasca Palmer. Un amanunt important tine de faptul ca ministerul vine cu 80% din bani, restul trebuind pus de aplicant.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro