Sari direct la conținut

Românii se tem cel mai mult de creșterea taxelor după alegeri, scumpiri și de posibilitatea apariției unor crize

HotNews.ro
Imagine de la conferinta de joi. Foto: HotNews.roo/Dan Popa
Imagine de la conferinta de joi. Foto: HotNews.roo/Dan Popa

Creșterea inflației, a taxelor și impozitelor precum și apariția unei noi crize sunt cele mai mari coșmaruri ale românilor, prezentate joi într-o conferință organizată de publicația electronică bankingnews.ro.

Speakerii evenimentului au fost Florin Dănescu (Asociația Română a Băncilor), Traian Năstase (iSense Solutions), sociologul Gelu Duminică, Ionuț Stroe (Banca Transilvania), Alexandru Păunescu (CSALB) și alții

Cercetarea de piață mai arată că persoanele cu mai puțin acces la educație (educație joasă și medie) au semnificativ mai puțin acces la sursele de informare activă pe teme financiare față de persoanele cu educație superioară. Astfel, acestor oameni le este mai puțin clar de la cine să aștepte programe de educație financiară și ce informații pot primi. De asemenea, românii cu educația joasă și medie au mai degrabă un venit mai scăzut și sunt mai puțin încrezători în viitorul lor financiar.

În esență, cu cât crește venitul personal, cu atât educația financiară este considerată mai utilă. Invariabil, categoriile vulnerabile pot fi impactate pozitiv de programe CSR de educație financiară.

Chestionați despre care dintre băncile din România au auzit că derulează/au derulat proiecte de educație financiară, având posibilitatea răspunsului multiplu, respondenții studiului au indicat BCR, Banca Transilvania și ING Bank ca fiind instituțiile de credit care conduc în materie de proiecte de educație financiară, urmate de Raiffeisen Bank și BRD Groupe Société Générale.

Potrivit cercetării de piață, băncile care au proiecte de educație financiară sunt văzute ca fiind responsabile, moderne și inovatoare. Totodată, 48% dintre respondenți au precizat că sunt mai degrabă să recomande o instituție de credit care face educație financiară, în timp ce 47% dintre respondenți au menționat că au mai multă încredere într-o astfel de bancă.

Studiul iSense Solutions a fost realizat online pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/-4,3% la un nivel de încredere de 95%.

Analiza a fost prezentată de Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions, în cadrul dezbaterii ”Educația financiară, marotă sau punte de legătură”, organizată de publicația BankingNews pe 31 octombrie 2024, de Ziua Mondială a Economisirii. Discuțiile din cadrul conferinței au surprins importanța pe care o are educația financiară în dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a societății românești și rolul pe care îl poate juca educația financiară în procesul de incluziune financiară.

INTERVIURILE HotNews.ro