Sari direct la conținut

România face încă un pas mic spre achiziția de trenuri cu hidrogen pentru distanțe scurte, dar și pentru lung parcurs

HotNews.ro
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews

​Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în platforma de achiziții publice SEAP anunțuri de consultare a pieței în vederea pregătirii de achiziții de material rulant finanțate prin fonduri europene nerambursabile. Trenurile pe hidrogen au fost testate în câteva țări din Europa, dar tehnologia este la început și este foarte scumpă.

ARF intenționează să organizeze proceduri de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt și lung parcurs, fiind vizate trenuri de maxim 200 de locuri. Mai jos puteți vedea pe ce rute ar putea circula.

Ce spune ARF

Consultare de piață pentru achiziția de rame electrice cu hidrogen (H-EMU) regionale și interregionale

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în platforma de achiziții publice, SEAP anunțuri de consultare a pieței în vederea pregătirii de achiziții de material rulant finanțate prin Fonduri Europene Nerambursabile.

Astfel, ARF intenționează să organizeze proceduri de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt și lung parcurs, a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.

În privința H-EMU interregionale, se dorește obținerea de valori estimative unitare pentru achiziția de rame în trei variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 160/180/200 de locuri fixe pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete.

În ceea ce privește H-EMU regionale, se dorește obținerea de valori estimative unitare pentru achiziția de rame în două variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 120/160 de locuri fixe și rabatabile pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete.

Cotațiile solicitate, distincte din punct de vedere al capacității de transport, vor fi compuse din:

  • prețul de achiziție al ramei electrice cu hidrogen, exprimat în euro/ramă;
  • prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în euro/km, serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani;
  • prețul aferent asigurării serviciului de alimentare, pentru 15 ani, cu hidrogenul necesar funcționării acestei rame, exprimat în euro/km.

Alte aspecte solicitate în urma consultării de piață:

  • viteza maximă constructivă pentru fiecare tip de ramă propus;
  • termenul de livrare al primei rame.

Consultarea se desfășoară online și termenul de transmitere al observațiilor este 15 aprilie 2022. Data de finalizare a consultării este 22 aprilie.

Pe ce rute ar putea circula trenurile cu hidrogen

Brașov – Sibiu

Arad – Oradea – Satu Mare – Baia Mare

Vaslui – Iași

Bacău – Piatra Neamț

Craiova – Slatina

Râmnicu-Vâlcea – Sibiu

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro